Wat is reanimeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als een hart stil komt te staan, kan het zijn dat hij nog fibrileert....Hij geeft nog impulsen. Op dat moment is het nog mogelijk om te reanimeren. als het hart volledig stil staat is het niet meer mogelijk om iemand te redden. Dus als het hart nog fibrileert is het mogelijk om iemand te redden, volgens de regels...

Het beste antwoord

Je wekt iemand weer tot leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Reanimatie of cardiopulmonale resuscitatie (CPR) betekent: weer tot leven wekken.
Reanimatie is nodig bij een hartstilstand. Dat wil zeggen als de patiënt niet meer ademt en het hart is opgehouden met kloppen. Enkele seconden na een hartstilstand verliest de patiënt het bewustzijn en reageert niet meer op prikkels. Dat komt doordat er geen bloed meer naar de hersenen gepompt wordt.
Reanimatie is een methode om een hart dat is gestopt, weer aan het kloppen te brengen. Zodat de bloedstroom weer op gang komt. Tegelijkertijd dient een hulpverlener kunstmatig zuurstof toe aan de longen, zodat er zuurstofrijk bloed door de aderen blijft stromen.
Reanimatie mag alleen worden uitgevoerd door iemand die hiervoor opgeleid is.
Steenuiltje
13 jaar geleden
Reanimatie betekent letterlijk ‘de geest’ (animus) ‘terug’ (re). Je wekt iemand weer tot leven. Reanimatie is een combinatie van hartmassage en beademing. Bij hartmassage wordt het borstbeen ritmisch ingeduwd en weer in rustpositie gebracht. Bij het induwen wordt het hart tussen het borstbeen en de wervelkolom samengedrukt, waardoor het bloed uit het hart het lichaam in wordt gepompt. Bij de beademing wordt zuurstof ingeblazen. Door hartmassage en beademing af te wisselen, blijft de bloedsomloop en daarmee het zuurstoftransport kunstmatig op gang. Door dit te doen overbrug je de tijd totdat er hulp komt en voorkom je hersenbeschadiging. Stop daarom nooit met reanimeren. Blijf doorgaan totdat iemand met een AED (Automatische Externe Defibrillator) arriveert en/of totdat ambulancezorgverleners de reanimatie van je overnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reanimeren is door middel van hartmassage en kunstmatige beademing iemand in leven houden.
Kunstmatige beademing is meestal mond op mond beademing, maar het zou ook met een pomp kunnen.
Hartmassage is met een ritme van ongeveer 100 keer per minuut de borstkas t.h.v. het hart ongeveer 3 cm . per keer indrukken, waardoor je op die manier het pompen van het hart over neemt. Je masseert 30 keer, dan stop je om één keer te beademen, dan weer 30 keer masseren enz.
Laat ondertussen iemand 112 bellen en doorgeven dat er gereanimeerd wordt, en waar je bent en blijf doorgaan tot er een ambulance is om het over te nemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn bron is de opleiding B.H.V. ofwel Bedrijfs Hulp Verlener.
jc54