hoe kun ik vrienden/vriendinnen maken bij mij op school. help me a.u.b!!!!!!!!!

ik word altijd gepest, ik ben drie keer in me gezicht geslagen, en ik krijg overal de schuld van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelet op jouw eerdere vraag kijk eerst of je er zelf niet debet aan bent door jouw openheid en opstelling op school. Licht jouw ouders en mentor in en wijs de daders aan.
http://www.goeievraag.nl/vraag/vertel-ouders-bi.118234

Antwoorden (9)

Leer eerst maar eens van je af te bijten. Als je altijd gepest wordt, ben je een makkelijk slachtoffer. Alleen jij kan zorgen dat dit patroon verandert door te leren terug te "slaan" (liefst met woorden, maar soms kan het niet anders dan dat je letterlijk moet terugslaan). En dan, als je merkt dat je geen slachtoffer meer bent, dat mensen je niet meer in je gezicht slaan, dan kun je vrienden gaan maken.

Hoe? Ligt een beetje aan het soort groep of mensen waar je mee om gaat, maar eigenlijk door zelf een vriend te zijn. Dus belangstelling en interesse in de mens hebben, luisteren en positief te zijn. Dit proces gaat met vallen en opstaan, maar ach..... je hebt een heel leven voor je om te oefenen;-))))
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, per ongeluk een min. Ter compensatie weer een plus want een prima antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is (momenteel) geen min.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanx sjaanbanaan
Het zou een idee kunnen zijn om eens een assertiviteitscursus te volgen. Daar leer je om zelfvertrouwen te krijgen en van je af te spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zou je hier eens een spreekbeurt over kunnen houden waarin je je klasgenoten uitnodigt uit te leggen waarom zij de pik op jou hebben. Dat zou ertoe kunnen bijdragen dat zij eens gaan nadenken over hun eigen gedrag.
13 jaar geleden
Hoi Adam
Ik weet hoe klote het is om gepest te worden. Het beste kan je je mentor op de hoogte stellen van het pesten. Als je wordt geslagen moet je zeker terugslaan! Je moet voor jezelf opkomen!
Vertel ook zeker aan je ouders wat er aan de hand is, want die kunnen je het beste helpen.
Vrienden maken is niet zo moeilijk als het lijkt. Zoek een groepje waar je je rustig bij voelt en probeer gesprekken te voeren!!
Ik denk dat je het wel kan, heb vertrouwen in jezelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Als je wordt geslagen moet je zeker terugslaan! "
Hoeft niet persé. Als je (direct!) naar de directeur stapt en verteld wie je geslagen heeft, kan dat misschien ook helpen (hangt van de directeur af). Als de directeur de pestkop niet van school wil sturen, dan aan je ouders vragen of zij 't in de krant willen zetten dat de school er niks aan doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je stelt deze vraag hier op deze site, maar ik hoop dat je ook hiermee naar je ouder(s) gaat en naar je mentor op school. Misschien denk je dat de docenten het wel weten maar dat is niet altijd het geval. vaak gebeurt het pesten immers buiten de lessen om, bijvoorbeeld op de gang, in de kantine, of op het plein. Als het goed is hebben jullie ook een intern begeleider en een maatschappelijk werkster. Een school heeft allerlei " gereedschappen" in huis om je te kunnen helpen en om je weerbaarder te maken. Er bestaan ook assertiviteitstrainingen speciaal voor leerlingen zoals jij. Je zegt zelfs dat je worst geslagen. Terug slaan kan er toe leiden dat jij er toe gestraft wordt op school, dan ben je de klos. Beter is om het op te lossen met de hulp van school zelf. Ik weet niet in welke mate je geslagen bent. Als er echt zichtbaar letsel is ( een blauwe plek, verwondingen) neem er foto's van en ga met een volwassene aangifte doen bij de politie.
Kortom, laat dit balletje rollen. Neem je probleem serieus. De school en je thuissituatie behoren voor je op te komen, en de " daders" en meelopers zelf moeten ook aangepakt worden. ik wens je heel veel sterkte en jouw goede voornemen voor 2011 moet zijn dat je schoolleven prettiger en veiliger gaat worden. Je kunt leren om sterk te zijn, maar vraag wel om hulp. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra mensen merken dat je op bepaalde punten erg kwetsbaar bent, hebben zij de neiging je op die punten pijn te doen. Gaan ze je dus pesten.

Het is raar, maar helaas ook waar. Alles wat een beetje afwijkt van de groep..op welk gebied dan ook..rood haar, dik buikje, beetje loens, geen meisje kunnen krijgen of voor een meisje geen jongen kunnen krijgen. Enz. enz.

Heel dikwijls vinden vele jongens en meisjes zichzelf..meestal ten onrechte, lelijk en als gevolg daarvan hebben zij een minderwaardigheidscomplex. Hetgeen pesten tot gevolg kan hebben.

Om vrienden/vriendinnen te kunnen maken dien je eerst aan jezelf te gaan werken.

Zorg ervoor dat je je niet minder voelt dan anderen, dat je een beetje zelfverzekerder overkomt en dat je gevoel voor eigenwaarde verbetert.

Als je, in elk geval voor het oog, wat zelfbewuster in de wereld staat..komen die vrienden daarna bijna als vanzelf.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan ben jij dus het zwarte schaap!pesten is kinderachtig en laf. ervoor weglopen heeft geen zin. geef gerust een grote mond terug! en laat niet zien dat je bang bent! je bent gewoon goed!en ze denken dat je bang bent!sla maar eens flink terug.dan binden die pestkoppen wel in. sucses.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Adam, wat een rottijd heb jij daar op school! Balen zeg!

Ik lees allemaal goede tips. Daar heb je vast wel wat aan.

Belangrijk is dat je dit allemaal niet alleen hoeft te doen. Zoek een vertrouwenspersoon die jou kan begeleiden. Die er voor jou is als je die nodig hebt: een juf, een meester, iiiemand uit een hogere klas.

Kijk eens goed rond op het schoolplein. Er is vast nog wel iemand die alleen staat en die het niet leuk heeft. Kun jij zo moedig zijn om daar een praatje mee te maken?
Als je samen bent sta je sterker. En die ander is dan ook blij met jou!