Pil al veilig?

Ik ben net anderhalve week geleden voor het eerst begonnen met de pil. Maar steeds ben ik nog een beetje ongesteld. Kun je dan gewoon seks hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

ik zou toch nog ff wachten hoor, je zult wel veilig zijn, maar begin het jaar maar goed zal ik zeggen, want je weet nooit zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen kindje wilt, dan zou ik minstens 4 tot 6 weken wachten met sex zonder nog een ander voorbehoedsmiddel. Na 1 week ben je nog niet veilig. gewoon kondoompje der om! Je kan wel sex hebben, maar of dat zo fris is...............
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de pil ben je gewoon beschermd vanaf de eerste dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou dan zou ik als ik jou was eerst de bijsluiter eens lezen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je op de eerste dag van de menstruatie begint ben je gelijk beschermd.
Toen ik 11 maanden geleden begon met de pil te slikken, zei mijn moeder dat het pas na 3 maanden echt veilig was. Op internet las ik 1 week, maar toen ik denk zelf dat de pil wel betrouwbaar is na 4-6 weken. Bij mij was het in elk geval wel zo! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je nog wel een maand niet helemaal veilig bent. Maar het beste lijkt me toch wel dat je de instructies van de huisarts volgt.
Het gaat om je lichaam dat nog heel lang mee moet. Daar moet je dus zorgvuldig mee omgaan. Misschien wil je ooit kinderen hebben en dan moet de 'apparatuur' die je daar voor nodig hebt in goede vorm zijn.
De pil brengt hormonen je lichaam binnen. Daar moet je zorgvuldig mee omgaan om te garanderen dat al je organen in goede staat blijven. En daar heb je dus de instructies van een specialist bij nodig. Vandaar dat je je vragen bij de huisarts moet stellen. En pas als je echt begrijpt hoe het allemaal in elkaar zit moet je ophouden met vragen stellen. Veel geluk in elk geval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa je kan gewoon sex hebben ik zou wel een condoom gebruiken en de pil werkt al vanaf de eerste dag dat je hem slikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het antwoord op je vraag vinden in de bijsluiter. Daar staat hoogstwaarschijnlijk: als je de eerste strip begint op de eerste dag van je menstruatie, is de pil direct veilig.

Of je wel of niet nog een beetje ongesteld bent, heeft trouwens niets te maken met de vraag of de pil veilig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen kind wil volg dan deze tips!

1.Gebruik een condom
2. Slik Pillen Om Niet Zwanger Te Worden!
3.Neem geen Seks

Khoop dat je er wat aan hebt!