Ik ben best wel slank maar heb veel buikvet hoe kan dit en hoe gaat het weg?

Ik ben helemaal niet dik gewoon slank. Maar ik kan nog net met een hand het vet bij mn buik pakken als ik zit. Als ik sta ben ik juist best dun. Iets dunner als hoe ik moet zijn op mijn leeftijd.(16 jaar) Maar waar komt dat vet dan vandaan en hoe krijg ik het weg? Alvast bedankt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ben nooit dik geweest en heel erg afgevallen. Dus daarom zit het vet er niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Dat vet hoort daar, daarbij groei je misschien nog een beetje en gaat het vanzelf minderen, maar in principe horen alle vrouwen gewoon vet op hun buik te hebben.
Ik weet niet wat je gewicht is, maar als dat gewoon 'normaal' is(wat ik aanneem) zou ik me nergens zorgen over maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat vet hoort daar! Als een vrouw zit heeft ze altijd een rolletje op die plek, behalve wanneer ze extreem mager, extreem afgetraind of flink gefotoshopt is.

Dus je moet het niet weg proberen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoort zo, een vrouw heeft altijd wat meer vet op die plek. Maar het is voornamelijk ook vel. Dus het maakt niet uit dat het er zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je het beschrijft, ben je absoluut niet te dik! Verspil geen negatieve energie met je fixeren op een buikvetje. Zoals hierboven al gezegd: dat hoort daar gewoon.

Je kunt natuurlijk buikspieroefeningen doen. Maar doe die vooral omdat het je een goede houding en ondersteuning van je rug geeft, niet om het vetje weg te trainen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zeker kan je dat beetpakken, dat kan je bij je billen ook toch?
Het hoort op je buik gewoon te zitten.
Laat je niet gek maken, door al die uitgehongerde vrouwen die je in de bladen en op t.v. kan vinden.
En zeker de bladen moet je al helemaal niet meer geloven sinds er fotoshoppen bestaat!!
Hoe dun wil je de vrouwtjes hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs de mooiste modellen hebben als ze zitten daar wat vet zitten. Dat komt omdat al het vet dat over je hele buik verdeeld is als je staat, allemaal naar één plek geduwd wordt als je gaat zitten. Hoe slank je ook bent, ieder gezond mens heeft wat vet.
Een uitzondering zijn misschien graatmagere meisjes, maar als je iemands ribben kan tellen heeft diegene geen gezond gewicht. En van nature zijn mannen op zoek naar meisjes met een gezond gewicht. Maak je dus absoluut geen zorgen.
Als je vind dat je buik wel iets strakker mag is de beste manier om buikspieroefeningen te doen. Op die manier kun je heel gericht zorgen dat plaatselijk vet verbrand wordt. Als je 3 of 4 keer per week 5 minuutjes de tijd neemt om sit-ups te doen, zul je merken dat binnen een paar maanden je buik al een stuk strakker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tjongejonge, al de bovenstaande antwoorden zijn super, niemand zet jou hier- terecht- onder druk om een plattere buik te krijgen. Laat je niet gek maken door het zogenaamde ideaalbeeld, en laat je door je vriendinnen ook niet gek maken die zelf waarschijnlijk ook al lopen te miepen over hun lijn. Hoogstwaarschijnlijk zien de meiden van jouw leeftijd er prima uit, wat rondingen horen er nou eenmaal bij en neem maar van mij aan dat jongens/mannen zich daar ook helemaal niet aan storen, in tegendeel. later snap je deze antwoorden nog beter, dan kijk je terug naar jouw foto' s van nu en denk je: " Oeps, waar zeurde ik eigenlijk over?". het siert je veel meer om er niet al te moeilijk over te doen, en probeer deze houding ook op je vriendinnen over te brengen!
En geen rare dieten hoor, het werkt alleen maar averechts! Gewoon lekker genieten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde, maar dat daar vet zit is inderdaad normaal. Maar zoals je het omschrijft is het echt maar heel weinig omdat je gewoon slank bent als je staat. Dat je het wel ziet als je gaat zitten is logisch, omdat je buik dan niet helemaal gestrekt is als het ware, dus wordt het meer naar een plek geduwd, als je dan ook nog een beetje een strakke broek aan hebt lijkt het net of er een vetrolletje zit.
Ik weet dat het heel normaal is dat het er zit, maar toch doe ik veel buikspieren want daardoor wordt je buik wel strakker en ik vind dat fijner voelen.
Als ik jou was zou ik me er geen zorgen over maken, minder worden zal het niet echt, maar meer kan wel. Om dat te voorkomen moet je gewoon gezond eten en bewegen en dan is er niks aan de hand.