wat kan ik doen om te stoppen met huilen?

ik huil de laatste tijd best vaak en soms lijkt het alsof ik echt niet meer kan stoppen. ik vind dit best vervelend...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.9K

Het beste antwoord

De beste manier om te stoppen met huilen is om door te gaan met huilen!

Kennelijk heb je erg veel verdriet in jezelf zitten, verdriet welk je hebt verzameld vanuit het verleden. Verdriet welke je toen niet hebt kunnen verwerken. Welke voor jou toen onmogelijke situaties waren.
Dat verdriet komt er momenteel uit bij jou en dat verdriet wil nu op een goede manier verwerkt worden. En een goede manier om verdriet te verwerken is HUILEN.

Dus ga door met huilen, dan zal het vanzelf een keer stoppen. En als het nog niet stopt, dan ben je nog niet klaar en moet je nog even verdergaan met huilen.
Wees blij hiermee, want er zal een stuk verdriet opgelost worden. En je zult daarmee een stuk meer ruimte krijgen in jezelf. Je zult u meer vrijer gaan voelen en je zult u meer bevrijd gaan voelen.

---

De tranen die uit je ogen komen zijn ook letterlijk bedoeld om de ellende in jezelf mee weg te spoelen. Als een waterval die alle verdrietige emoties schoon spoelt. Waardoor er een mooi schoon stukje van jezelf achterblijft. Je kunt het zien als een gepolijste stuk steen welke door een waterval mooi glad en schoon is gepolijst.
Laat de tranen maar lekker over je wangen stromen. Stop die waterval niet en weet dat je erg mooi zult gaan schijnen omdat je innerlijk wordt schoongemaakt en wordt gepolijst. Een hoop troep gaat er uit je lichaam, dat is de emotionele troep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat kun je niet stoppen.het zijn waarschijnlijk opgekropte emoties die er nu uitkomen.Je eigen er niet voor schamen en gewoon laten gebeuren.
Huilen lucht op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom huil je?

Om te kunnen stoppen met huilen moet je weten waarom je huilt. Als je de reden van je verdriet aanpakt, stop je ook met huilen.

Aan de andere kant is huilen ook heel gezond. Je zorgt op die manier voor ontlading en geestelijke reiniging.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je aan het puberen bent, kunnen de veranderende hormonen ook zorgen voor een verdrietig gevoel. Als je verder geen zorgen hebt, zou ik mij niet al te druk maken. Die rare hormonen moeten nog even hun weg vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoppen met huilen kan doordat je jezelf rustig laat worden. Vaak als je heel erg huilt, dan ben je verschrikkelijk aan het snikken. Door het snikken ga je raar ademhalen. Als je aan het huilen bent en je dwingt jezelf tot zuchten, zal je merken dat je langzaam weer rustig gaan ademen en dan is meestal de huilbui over. Bij mij en mijn kinderen werkt het altijd, diep zuchten....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dit door depressie komt kan je waarschijnlijk het beste naar je huis arts gaan die dan kan kijken hoe hij het kan oplossen(medicatie) en je kan ook eens muziek proberen luister muziek zodat je je beter voelt welk genre het moet zijn zal je moeten uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of het zo is maar als er een tijd terug is dat er iemand in jou familie overeed of een kennis,vriend van je dan kan het zijn dat je toen bijna niet huilden dat het toen eigenlijk een groten bonk is geworden en dat die nu steeds open breekt het kan overgaan door te denken waardoor het komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je het vervelend vind, moet je eerst willen stoppen, maw tegen je zelf zeggen nu is het genoeg!!

Ga na waarom je zoveel huilt, als je echt niet kan stoppen zoek professionele hulp. Of praat met een goeie vriend/in, dat lucht ook op, of ga naar een lachfilm, om maar even iets te noemen.

In ieder geval probeer je omstandigheden om te zetten in iets positiefs, door actie te ondernemen...succes!!