Hoe nauw moet je letten op de aangewezen genezingstijd van piercings?

Ieder lichaam is anders toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit staat op een aantal sites van piercing/tattoo shops:

De genezingstijd van een piercing verschilt per piercing (zie hieronder) en kan ook per persoon verschillen. Algemene gezondheid en lichamelijke conditie spelen hierbij een rol. Persoonlijke hygiëne is tijdens de genezingstijd van de piercing absoluut noodzakelijk. Direct na het piercen kan de gepiercete plek rood worden en flink opzwellen. Als je een te klein ringetje of staafje hebt laten zetten is er een grotere kans op infectie en complicaties. Gedurende de genezingstijd moet het ringetje of staafje voortdurend ruimte hebben en niet te strak of te los zitten. De piercing moet worden beschouwd als een wond en ook als zodanig behandeld worden.

http://www.jinxtattoo.nl/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=31&Itemid=85
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord +
ja,natuurlijk