Linker wenkbrauw, haartjes omhoog, waarom?!

Een tijdje geleden viel het me op bij iemand, van de linker wenkbrauw (voor de kijker de rechter), helemaal aan de rand bij de neusbrug groeiden de haartjes anders dan de rest van de wenkbrauw. Beetje warrig, ietwat omhoog. Ik ben er eens op gaan letten en het is me opgevallen dat heel veel mensen dit hebben. En altijd de linker wenkbrauw en de rechter groeit als de hele wenkbrauw. Zijn er meer mensen die dit opgevallen is? Waar zou dit aan liggen?

Op de bijgevoegde afbeelding zie je een goed voorbeeld van wat ik bedoel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Als je heel goed naar gezichten kijkt, zie je dat niet alleen de wenkbrauwen verschillen, maar ook beide ogen. Mensen zeggen wel eens dat ze een "goeie kant" hebben, als ze op foto's moeten o.i.d., maar het is ook echt zo. Je gezicht bestaat namelijk uit 2 kanten en is nooit symmetrisch, alhoewel sommige mensen (modellen e.d.) erg in de buurt komen van dit symmetrisme.

Je linker en rechterkant van je lichaam verschillen ook van elkaar, evenals je beide hersenhelften, de ene kant denkt rationeel de ander emotioneel. Je kan hierover uitgebreide info vinden op het net.

Zelf moet ik eerlijk zeggen, heb ik ook van die borstels van wenkbrauwen, die ik weliswaar epileer, maar toch telkens moet "kammen". Indien mensen hier geen aandacht aan besteden, blijft het een ongelijk zooitje om het maar even plat te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat het lichaam niet "perfect" is. Tegenwoordig streeft iedereen daar wel na, en zie door het foto shoppen e.d bijna geen oneffenheid meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is allereerst niet waar dat het alleen de linker wenkbrauw is. Het is bij allebei hetzelfde alleen de een is wat opvallender dan de ander.

De wenkbrauwharen groeien in de vorm van de wenkbrauw. En om die vorm te krijgen moeten sommige haartjes omhoog, sommige omlaag en sommige naar opzij groeien. Anders krijg je nooit die vorm. En de eerste paar haartjes groeien bij de meeste mensen iets omhoor om zo het dikste deel van de wenkbrauw te accentueren.