Rode kleurspoeling?

Ik wil m'n haar rood verven met zo'n kleurspoeling. Ik heb donkerbruin haar, ik heb zelf al een beetje een rode gloed. Maar ik wil het met zo'n kleurspoeling doen. Permanent is geen oplossing want ik heb geen zin in uitgroei, mijn haar is namelijk heel lang. Maar ik heb gehoord dat je je haar niet lichter kunt krijgen met een kleurspoeling. Kan ik het dan wel verven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Ik heb het vroeger ook geprobeerd, ik heb officieel donderblond haar maar het is toch behoorlijk bruin.

zo'n kleurspoeling is inderdaad heel handig om eens mee te proberen maar ECHT, lichter wordt je haar er echt niet van, wat ze ook zeggen.

volgens mij zijn al die pakjes kleurspoeling tegenwoordig vergelijkbaar dus dan moet je er gewoon 1 uitzoeken, het handigst zijn dan degene waar op de achterkant plaatjes staan van het effect bij verschillende starttinten haar, dan krijg je een beetje een idee.

Ik heb jaren henna (gewoon puur) gebruikt, ruikt heel raar en de kleur vond ik wel mooi rood, echt uitgroei heb je niet zo erg want het is min of meer permanent maar je wast het toch wel uit.

Maar voor een eerste keer, zou ik zeggen kleurspoeling!!!
En die heb je trouwens ook in verschillende "houdbaarheden", tot 10x wassen etc.

O ja, er is/was ook een bus schuim met een kleurtje, dus stylen/kleuren tegelijk en dat houdt ook nog 3 wasbeurten, is dat geen idee voor een eerste experiment?
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan je haar wel wat lichter krijgen met een spoeling, of ja, je kan in je haar in jouw geval dus meer rood geven. Houd er wel rekening mee dat rood vaak wat lastiger uit je haar te krijgen is, ook al kleur je het met een spoeling en niet met permanent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleurspoeling
De kleurspoeling vindt plaats door middel van een zogenaamde zelfaanhechtende kleur. Het gebruiksklare preparaat bevat kleurstoffen, die vergelijkbaar zijn met het natuurlijke haarpigment. De kleurstof legt zich in de vorm van een dunne film rondom het haaroppervlak en dringt hier en daar in het haar naar binnen. De structuur van het haar blijft daarbij praktisch onveranderd; in feite wordt er extra pigment toegevoegd. De kleurverandering kan naderhand door wassing weer ongedaan worden gemaakt - de natuurlijke pigmenten van het haar zijn niet veranderd. Met deze methode kan overigens niet meer worden bereikt dan een intensivering van de natuurlijke haarkleur, een bepaald kleurreflex. Het bereiken van een lichtere haarkleur is hiermee niet mogelijk. Wel kun je grijze en witte haren tot op zekere hoogte beter maskeren. De kleurstoffen oor deze producten komen hoofdzakelijk uit de industrietak die kleurstoffen voor de wol- en textielindustrie maakt. Een kleurversteviger is een waterige alcoholhoudende vloeistof waar kleurpigmenten in zitten. De kleur geeft niet af en is relatief lichtecht, maar spoelt weg bij de eerstvolgende wasbeurt van het haar. Eenzelfde effect bereik je met lotions, kuurlotions en schuimproducten. Verder zijn er producten als kleurspoelingschuim, kleurspoelingbalsem en vloeibare kleurspoelingen. In tegenstelling tot de eerder genoemde tijdelijk werkzame middelen zorgen deze voor een langere houdbaarheid van de spoeling, omdat ze iets dieper in een haar binnendringen.

Haarverven
Oxidatiekleuren zijn de echte haarkleurmiddelen die het haar duurzaam verven. Ze bestaan altijd uit twee componenten:
1. De kleurstof in de vorm van een crème of een gel.
2. De zogenaamde ontwikkelaar.
De in de kleurstof aanwezige ammoniak laat de natuurlijke verfpigmenten oxideren; de kunstmatige kleurstoffen nemen hun taak over. Hierdoor kan het haar donkerder worden geverfd, grijs haar kan volledig worden weggewerkt, terwijl het ook mogelijk is de kleur van het haar één of twee tinten lichter te maken. Het nadeel van de oxidatiekleuren is dat na enige tijd bij de haarwortels altijd het eigen, ongeverfde haar zichtbaar is. Bij het lichter maken van het haar gebeurt principieel iets anders dan bij het verven: in plaats van de toevoeging van nieuwe kleurstoffen wordt nu de werking van de natuurlijke kleurstoffen teruggedrongen. Dit gebeurt met behulp van waterstofperoxide.

je kan het dus wel verven en je haar wordt 1 a 2 tinten lichter