Kent iemand een goed alternatief voor Agregola?

Agregola vond ik altijd de fijnste tabletjes tegen keelpijn!
Helaas zijn ze uit de handel genomen. Nu heb ik al meerdere andere middeltjes geprobeerd, maar niets wat in mijn optiek net zo goed werkt.. Trachitol vind ik ook goed werken, maar ik vind het verdovende gevoel van mijn tong zo vervelend..
Wie weet er een goed alternatief voor mij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.9K

Het beste antwoord

Vemedia Informatielijn 0800-0233366 (gratis)

Vemedia was de distributeur van Agre Gola.
Als je het infonummer belt dan wordt je denk ik een stuk wijzer. Het kan makkelijk zo zijn dat de werkzame stof in Agre Gola niet meer is toegestaan in keeltabletten. Zelf heb ik altijd wel baat bij Superol, super vies maar ook super werkzaam. (Je kan er altijd een menthol snoepje achteraan nemen, heb je toch een lekkere smaak in je mond.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Pak een verfrissende zuigtablet. Keeltabletten hebben geen medicinale werking. Het zuigen op een snoepje geeft hetzelfde effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt deze tabletjes eens proberen.
Homeovox tabletjes van Laboratoires Boiron:
Homeopathisch (geregistreerd!) geneesmiddel bij kortdurende heesheid en keelpijn.
Samenstelling: Aconitum, Bryonia en Arum triphyllum in C3-potentie en Ferrum phosphoricum, Calendula, Spongia, Belladonna, Mercurius solubilis, Hepar sulfuris, Kalium bichromicum en Populus candicans, in C6-potentie.
Dosering: elk uur 2 tabletjes innemen. Bij verbetering mag de innamefrequentie verlaagd worden. ter voorkoming van 5 x daags 2 tabletjes innemen.
Prijs: Homeovox 60 tabletjes: 5.50 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt natuurlijke remedies proberen. Drink zoveel mogelijk, ook vooral warme dranken zoals thee. Haal wat drop/ricola/fishermans friends/etc (wat je zelf het lekkerst vindt), en geef je lichaam rust om te genezen.

Tabletjes en andere middeltjes helpen overigens alleen de pijn te onderdrukken terwijl je lichaam hard werkt om alles terug op orde te maken.

Mocht je keelpijn niet weggaan en heb je er na 6-8 dagen nog altijd evenveel last van kun je altijd naar de huisarts, die kan je dan misschien wat antibiotica voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thee met een schep honing. Lekker verzachtend.
Of ademin. Die kleine zachte groengele snoepjes.

Agregola, al jaren niet meer gezien,. leuk dat je het noemt. Ik was het helemaal kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind Strepsils goed werken, en die zijn ook nog redelijk lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mucoangin heeft een verdovende werking van ongeveer vijf a zes uur. Anders tonsiotreen van vsm acuut inzetten (een hele dag ieder uur twee tabletjes laten smelten in je mond) als je tegen een keelontsteking aam zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou en of! Bij mij werken zuigensnoepjes met propolis als een trein. Propolis is de stof die bijen aanmaken om hun korven te dichten maar ook wanneer er een ander dier in de korf is binnengedrongen. Het dier wordt doodgemaakt, maar de bijen willen niet dat het beest gaat rotten. De propolis zorgt ervoor dat het dier mummificeert i.p.v. wegrot. Klinkt allemaal een beetje vies misschien, maar ik wil alleen illustreren dat propolis een heel sterk werkend natuurlijk anti-bacterieel middel is.
Het nadeel is alleen dat je het in Nederland soms moeilijk aan kan komen. Dit in tegenstelling tot o.a. de Balkan landen. Daar heeft iedereen propolis in zijn apothekerskastje staan.
Maar vraag maar eens bij een natuurdrogist, b.v. Erica of de Tuinen.