Wie heeft ervaring met het medicijn Haldol?

Ik gebruik nu bijna 2 maanden het medicijn haldol n.a.v. een psychose die bij mij is geconstateerd. Ik voel me erg moe en lusteloos en mijn emoties kan ik niet echt uiten heb ik het gevoel. Ik heb vooral vlakke emoties. Kan niet echt blij zijn of me ergens erg druk over maken. Wel heel erg in mezelf gekeerd en dit alles stemt mij zeer ontevreden. Bovendien kan ik zeker 12 uur achter elkaar slapen en dan nog moet ik bijna elke dag wel n middagdutje doen. Zijn dit normale bijwerkingen van het medicijn en gaan die weg of pas als je stopt met de medicijnen innemen?

Toegevoegd na 15 minuten:
ik kan me trouwens wel druk maken over dingen terwijl dat soms ook onnodig is. maar het gebeurt wel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
6.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb jij soms ADHD?

Antwoorden (4)

Volgens mij heb je hier te maken met een combinatie:grotendeels zijn het symptomen van de psychose vb de vlakke emoties; anderzijds ook een reactie op haldol vnl de slaperigheid
fremar
13 jaar geleden
De vervlakking _kan_ door de Haldol komen, maar kan ook domweg het contrast zijn met de heftige emoties die je voelde toen de psychose op z'n hoogte-/dieptepunt was.
De moeheid zou langzaam minder moeten worden, overleg met je arts hoe lang dit kan duren en of er eventueel andere opties zijn wat medicatie betreft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Medicijnen tegen een psychose hebben net als anti-depresieva de nare bijwerking dat ze pas na ong vier weken optimaal werken. Dus je moet er deels gewoon doorheen. Ermee stoppen is geen optie, omdat de psychose dan in enstige vrom kan terugkomen en daar zit je ook niet op te wachten. Over leg dit zowiuezo met je psychiater of huisarts die het medicijn heeft voorgeschreven. Het is namelijk belangrijk dat je het blijft gebruiken, maar niet het gevoel hebt dat je wordt geleefd. het feit dat je dit vraagt geeft aan dat je onvoldoende geinformeerd bent en dat is heel belangrijk. Maak gewoon nog een afspraak en schrijf alles van te voren op wat je wilt weten en schrijf op wat je verteld wordt. Soms komt er zoveel informatie op je af dat je het simpelweg niet allemaal onthoudt. Soms kan het helpen de dosis te verlagen, maar het kan ook zijn dat ze eerst de psychose willen behandellen en daarna gaan kijken naar een onderhoudsdosis die minder belastend is voor jou, maar dit moet altijd in overleg met een arts. Stop niet op eigen houtje, je krijgt het niet voor niets voorgeschreven en op de lange termijn zal het je zeker wat opleveren.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik let niet op: er staat dat je het al twee maanden gebruikt. Overleg met je behandelend arts...zei kunnen je precies vertellen hoe het zit en wat normaal is en of er iets aan te doen is of dat je er echt toch even doorheen moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op www.meldpuntmedicijnen.nl staan meer ervaringen over haldol.