Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

ik ben opgenomen in de psychiatrie en ik zou naar engeland overgeplaatst willen worden... kan dat? en hoe kan ik dat regelen???

ik wil graag weten of het mogelijk is om mezelf van een psychiatrische inrichting in nederland over te laten plaatsen naar een psychiatrisch ziekenhuis in engeland en hoe ik dat zou kunnen regelen...

Weet jij het antwoord?

/2500

Maak het bespreekbaar aan je begeleider of een andere hulpverlener. Zij kunnen je misschien verder helpen succes

Indien vrijwillig opgenomen: laten ontslaan uit instelling. Kopie dossier opvragen. Naar Engeland reizen. Melden bij huisarts NHS. Doorverwijzing vragen naar psychiater en/of lokale instelling. Volgens EU wetgeving heeft u als EU ingezetene recht op healthcare.

Bespreek dit met je zorgmentor, evv'er en arts. Wij kunnen je ongetwijfeld vertellen of het kan en misschien nog wel belangrijker: of het voor jou verstandig is om te doen. Los van het eerst afspreken, denk ik dat het vergelijkbaar gaat met een binnenlandse overplaatsing. Gewenste instelling zoeken, zorgen voor de juiste indicatie, laten plaatsen op de wachtlijst en afwachten maar. Even voor een compleet beeld, waarom wil je naar engeland gaan?

Bronnen:
eigen werk

Bespreek met je verzekering of dit mogelijk is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100