ik ben opgenomen in de psychiatrie en ik zou naar engeland overgeplaatst willen worden... kan dat? en hoe kan ik dat regelen???

ik wil graag weten of het mogelijk is om mezelf van een psychiatrische inrichting in nederland over te laten plaatsen naar een psychiatrisch ziekenhuis in engeland en hoe ik dat zou kunnen regelen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.1K
Kimath
13 jaar geleden
Waarom wil je naar Engeland?
Cryofiel
13 jaar geleden
Vraagsteller zou deze vraag eens kunnen stellen aan NadiyaM - als vraagsteller tenminste niet NadiyaM *is*.
Cryofiel
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/NadiyaM.145364

Antwoorden (4)

Maak het bespreekbaar aan je begeleider of een andere hulpverlener. Zij kunnen je misschien verder helpen

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien vrijwillig opgenomen: laten ontslaan uit instelling. Kopie dossier opvragen. Naar Engeland reizen. Melden bij huisarts NHS. Doorverwijzing vragen naar psychiater en/of lokale instelling.

Volgens EU wetgeving heeft u als EU ingezetene recht op healthcare.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bespreek dit met je zorgmentor, evv'er en arts. Wij kunnen je ongetwijfeld vertellen of het kan en misschien nog wel belangrijker: of het voor jou verstandig is om te doen. Los van het eerst afspreken, denk ik dat het vergelijkbaar gaat met een binnenlandse overplaatsing. Gewenste instelling zoeken, zorgen voor de juiste indicatie, laten plaatsen op de wachtlijst en afwachten maar. Even voor een compleet beeld, waarom wil je naar engeland gaan?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wil naar engeland omdat ik toch al van plan was om erheen te emigreren. ik heb al zoveel afdelingen in nederland gezien zonder resultaat dat ik iets anders wil proberen. ik hoop dat ze in engeland eeen betere aanpak hebben dan in nederland en dat ik er meer kan halen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Maar Nadiya, je moet er verdraaid goed rekening mee houden dat ze in Engeland Engels spreken. Misschien kun je dat met je tante oefenen - want juist bij een psychiatrische behandeling is het van belang dat je veel meer kunt dan alleen 90% van de woorden verstaan. Het komt bij zulke communicatie vaak aan op de geringste subtiliteiten, zowel van jou richting je behandelaars als van je behandelaars richting jou. Een gering interpretatieverschil kan grote moeilijkheden veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De psychiatrie in Engeland staat minder goed bekend dan die in Nederland, dus is dit niet meer een vlucht dan een slimme zet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik durf wel te beweren dat als je na een rondje Nederland zonder resultaat, je in Engeland of waar dan ook, ook niet verder zult komen. Niet dat ik nou zo'n hoge pet op heb van de psychiatrie in Nederland, maar het is ook niet slechter dan elders. Misschien een beetje bot wat ik nu zeg, maar misschien moet je eens tussen je eigen oren kijken. Als je nergens geholpen wordt, wil je dan wel geholpen worden? Wil je jezelf wel helpen?
Cryofiel
13 jaar geleden
Daar dacht ik ook aan, maar dan op een net iets andere manier: misschien hoort het idee dat instelling A je niet goed helpt en dat je dus naar instelling B moet, wel bij de ziekte. Dus een psychische afwijking waardoor de patient continu de indruk heeft dat het "hier" niet goed is en dat het "daar" veel beter is - tot de patient "daar" is, waarna "daar" het nieuwe "hier" wordt.
Bespreek met je verzekering of dit mogelijk is.