Erge stemmingswissellingen door prikpil?

Ik ben vanaf mijn 16de aan de prikpil. Ik ben nu bijna 21 dus 5 jaar. Ik heb vanaf mijn pubertijd al last van stemmingswissellingen. Maar de laatste 8/9 maanden is dit wel heel erg. Omdat ik hier heel graag aan wat wil doen ben ik op internet gaan zoeken naar verschillende oorzaken. Hier vond ik ook veel informatie over de prikpil. En veel ervaringen van mensen die hier ook stemmingswissellingen van kregen. Heeft iemand hier ervaringen mee? Of tips? Informatie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

zelf heb ik de prikpil een jaar of 12 gebruikt, en geen last van bjverschijnselen gehad.
stemmingswisselingen staan ook niet vermeld in de bijsluiter, wel vermoeidheid en nervositeit.
maar ieder mens is anders.
ik zou eens in overleg gaan met je huisarts, en overstappen op een andere vorm van anticonceptie.
je merkt dan vanzelf of de stemmingswisselingen minderen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door de hormonen kun je last van stemmingswisselingen krijgen. Als je Er veel last van hebt kun je misschien overstappen op n andere pil. In overleg met je arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je associeert je stemmingswisselingen automatisch met de prikpil.
Het kan te maken hebben met schommeling in de hormoonhuishouding.

Maar stemmingswisselingen kunnen ook andere oorzaken hebben.
Praat erover met je huisarts.