Hoe hoesten mensen die in coma liggen?

Hoesten is een reflex om overtollig slijm uit je longen te krijgen. Maar hoe hoesten mensen bij wie dat reflex verstoord is? Wodrt het slijm uit hun longen weggepompt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Als het reflex nog in takt is, hoesten ze zelf. Als dat niet meer het geval is, wordt het uitgezogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet. Die reflex is er gewoon niet in een coma.

Ik heb van dichtbij een passieve euthanasie meegemaakt van iemand die heel veel moest hoesten en daarbij slijm opgaf. Tot het moment dat hij in coma werd gebracht. Het enige moment dat hij weer begon te hoesten was toen de medicatie niet genoeg werkte en hij dus weer wakker begon te worden.

Bij iemand die in leven wordt gehouden moet het slijm inderdaad weggezogen worden. De slijmproductie gaat namelijk gewoon door.