Waarom mag doping niet gebruikt worden in de sport?

Ik zou eigenlijk niet weten waarom behalve dat het levensgevaarlijk kan zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
jc54
13 jaar geleden
Doping bij vrouwen is wel geinig, ze staan in een zangkoor tussen de bassen en moeten zich (hun gelaat) scheren.

Antwoorden (3)

Het is voor de dopinggebruikende sporters natuurlijk wel mooi dat ze betere prestaties kunnen leveren, maar het is natuurlijk niet echt eerlijk ten opzichte van andere sporters. Dat is een reden waardoor stimulerende middelen niet zijn toegestaan. Ook zou doping nog wel eens voor schadelijke effecten kunnen zorgen bij de sporter, maar daar is nog weinig onderzoek naar verricht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn er zat bewijzen gevonden voor het feit dat steroiden vaak schadelijke bijwerkingen hebben. Maar verder helemaal goed. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Conan, dankje.
waarom heb je jouw antwoord verwijdert?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had jouw antwoord in eerste instantie slechts oppervlakkig gelezen en realiseerde me later dat ik in mijn antwoord schreef, wat jij ook al geschreven had.
Omdat het niet goed is voor de sportman zelf, en het niet goed te controleren is dus zou het niet eerlijk zijn. bijvoorbeeld: iemand kan er voor kiezen om helemaal stijf van de weetikveelwat in een boxring gaan staan waardoor hij helemaal zwart voor zijn ogen word en zn tegenstander helemaal wegslaat. Terwijl hijzelf 1 dag later met overdosis in het ziekenghuis ligt en doodgaat. De sport zou veel meer 'risico nemen' worden, dan talent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je kijkt naar sommigen wielrenners die nemen middelen om zo meer rode bloedcellen aan te maken en zo dus meer zuurstof kunnen transporteren naar de longen dan een gemiddeld persoon. Zonder enkele moeite ervoor hoeven te doen behalve de juiste voedingsmiddelen nemen. Terwijl een wielrenner die geen doping heeft genomen intensief heeft getraind en een flink dieet heeft moeten ondergaan om de 1e plek te halen. Dat zou toch oneerlijk zijn voor de harde werkers die zoveel moeite hebben gedaan om de 1e plek te krijgen.