Hoe komt het HIV virus in het lichaam van een man bij penetratie?

Bij vrouwen snap ik het, je laat immers sperma achter als man zijnde. Bij een man niet zo goed, het gaat niet door de huid want day kan niet (tenzij je een wondje hebt). Door de plasbuis omhoog klimmen lijkt me erg ver gaan ivm met de relatief lange afstand.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

tijdens de gemeenschap bevind de penis zich in de vrouw, daardoor loopt hij al een risico omdat t vocht van de vrouw al binnen kan dringen in de opening bij de man.. als ersperma word geloosd, wil niet zeggendat alles eruit komt, er blijft vaak ook wat achter, dit kan idd terug gaan naar binnen..
de kans dat een man hiv krijgt is welliswaar klein, maar niet ondenkbaar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door orale en anale sex kan het ook bij de man binnen komen. Daarom werd het in het begin ook als specifieke homo ziekte gezien. Veel hetero's dachten dat zij gevrijwaard zouden blijven. De geschiedenis heeft ons anders geleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is juist dat het virus niet door de normale huid kan, maar de huid van de eikel is zo dun dat het virus daar wel doorheen geraakt.

Nog iets veel straffer: het HIV-virus is zo klein dat het zelfs tussen de rubbermoleculen van een condoom door kan. De kans hiertoe is echter zeer klein zodat het reële besmettingsgevaar hiervan quasi onbestaande is. Katholieke instanties gebruiken dit gegeven echter wel als argument om de condoom af te wijzen als preventiemiddel tegen aids.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen krijgen het door mannen, mannen door mannen, vrouwen door vrouwen, mannen door vrouwen: kortom iedereeen loopt risico. Vaginaal vocht komt via de penis binnen, en de afstand waar jij het over hebt maakt voor een virus helemaal niets uit. Helaas.