Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen als je bovenste ooglid aan de binnenkant(richting je neus) ontstoken is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
840

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

eerlijk gezegd zou ik in eerste instantie niets doen, want vaak gaat het met een paar dagen weer over.
als het zou aanhouden, of als ik er echt last van zou krijgen, zou ik even langs de huisarts gaan, of langs de apotheek.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

water koken, en af laten koelen...borrelglaasje pakken en een beetje van het gekookte afgekoelde water in doen en deze tegen je oog aan houden en je oog ermee spoelen...
en morgen even bij de apotheek, oogdruppels halen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo min mogelijk aanzitten is belangrijk. Zo breng je nog meer bacterien bij het oog of kun je het andere oog ook smetten.
Probeer een paar keer per dag met een wattenstaafje die je een beetje nat maakt, je ooglid schoon te maken.
Als je oog echt dik wordt en er komt veel pus uit, dan is het goed om naar de huisarts te gaan. (kan overigens altijd als je er erg veel last van hebt hoor) Je krijgt dan waarschijnlijk een oogzalfje, dan is de ontsteking binnen een paar dagen verdwenen. Dat was bij mij in elk geval zo.
succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afgekoeld gekookt water op een wattenschijfje doen, deze op je oog leggen en er verder niet aankomen. Dit brengt misschien verkoeling en houdt de ontsteking wat open waardoor de rotzooi eruit kan. Als het aanhoud de assistente bellen voor advies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding