Hoe kan je lichaamsgeuren het beste testen ?

Ik doe een onderzoek naar lichaamsgeuren. Hierbij moeten er lichaamsgeuren geroken worden. De persoon die de lichaamsgeur geeft kan niet beroken worden tijdens het testen. Dit moet via een voorwerp gebeuren. Hoe kan ik makkelijkst lichaamsgeuren testen ? Moet dit met behulp van een kaartjes doen en deze aan een proefpersoon geven of moet ik het met doekjes doen ?

Kortom: Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik lichaamsgeuren van andere personen het beste kan ruiken zonder dat de persoon er zelf bij is (doekje of kaartje) ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het beste is een stukje t-shirtstof of beter nog een katoenen t-shirt.

De proefpersoon draagt deze een dag lang en jij verzamelt en nummert ze.

De stukjes stof of t-shirts kun je beter van te voren wassen in Neutral waspoeder omdat hier geen parfum in zit. Verder is het verstandig dat proefpersoon die dag geen deo of parfum gebruikt en zichzelf wast met alleen water (zonder zeep). Pas dan heb je pure lichaamsgeur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geheel eens met het antwoord van Loenie.
Ik zou echter iets langer wachten na het stoppen met het gebruik van Deo. Dus wel douchen, geen geurende zeep of deo gebruiken en dan na 2 dagen "meten".

Ook zou ik de proefpersonen een heel t-shirt laten dragen. De één geurt nu eenmaal sterker dan de ander, bij zo'n klein stukje stof moet je je neus er helemaal induwen en als de geur dan te sterk is heb je gelijk je hele reuk verpest voor behoorlijk lang (ruik maar eens aan een fles parfum, ruikt ook heel anders dan een beetje op je hand). Een heel t-shirt kun je eerst voorzichtig een beetje voor je laten wapperen, ruik je dan niks kun je iets dichterbij komen
amigo