hoe kan dit?? (zie extra uitleg)

iedere keer als ik iets moet leren dan word ik opeens slaperig en dan val ik automatisch in slaap...en tijdens de lessen voel ik me ook niet echt fit hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Klinkt me in de oren als een aangeleerd patroon.
Als het na een bepaalde tijd is, dan is het misschien een idee om te zorgen dat je vóór die tijd om is, even pauzeert, even bezig zijn met iets anders (zet een kop thee, eet een appel, zoiets, iets waarvoor je lijf ook even bezig is).
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

waarschijnlijk interreseer je je niet voor die vakken waar dat gebeurt.

Toegevoegd na 7 minuten:
interreseer=interesseer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem (gehad) met mijn studie terwijl ik de stof/studie wel heel interessant vind!

Wat mij heeft geholpen is een goed plan maken voor het leren: Spreek van tevoren met jezelf af wat je allemaal af wilt krijgen die dag (doe het wel realistisch) en werk/leer maximaal een bepaalde tijd (ik doe bijv 2 uur). Na deze 2 uur mag je even wat anders/leuks doen (bijv. even op de computer/even een rondje lopen/even kopje koffie halen enz.). Daarna ga je weer aan het werk.
Wat ook kan is zoals mijn voorganger zegt dat je de stof niet interessant vind en dat je misschien de vekeerde studie doet? En anders moet je vaak voor jezelf herhalen waarom je deze stof moet leren (ondanks dat het niet altijd leuk is). zeg bijv. dat je later een leuke/goede baan wilt en dat je daarom nu je best moet doen etc...
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook iets te maken hebben met je eetpatroon (sommige stoffen maken je soms en plotseling erg moe) of je leesvaardigheiden. Een bril hielp bij mij veel; plots kon ik 2 uur lezen/leren en viel ik niet na 20 minuten in slaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let goed op je eetpatroon en zorg voor een goede verdeling van complexe koolhydraten eiwitten en vetten, bijvoorbeeld 40%/40%/20%.

Zorg er ook voor dat je genoeg sport, dit houdt je hersens goed doorbloed.

Zorg dat de lesstof van jouw niveau is.

Laat inderdaad je bloed prikken op ziektes die vermoeidheid kunnen veroorzaken.

Zorg ervoor dat je minstens 7 uur per nacht slaapt en tijdens die 7 uur ook genoeg kans krijgt om 'diep' te slapen.

Ook kun je eens kijken naar de symptomen van ADD (geen letter vergeten, dit is een op ADHD lijkende stoornis) of narcolepsie en zien of je je daarin herkent.

Toevallig zag ik pas een aflevering van Je Zal Het Maar Hebben, die je online op hun site kunt terugkijken,
een aflevering over een jongen met narcolepsie.

Hij viel ook letterlijk in slaap tijdens het leren van zijn autotheorie. Er zullen vast nog wel meer oplossingen zijn
maar dit is alles wat ik zo snel kan bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem na elke 45 minuten leren een kwartiertje pauze waarbij je ook even opstaat en rondloopt.