nee, niet altijd. het staat wel altijd duidelijk in de bijsluiter vermeld. de huisarts heeft vaak keus uit meerdere kueren bij een kwaal. herinner hem dan ook even dat je de pil gebruikt.

ik hadd vroeger vaak last van blaasonsteking en er waren een aantal antibiotica kuren die geen wisselwerking hadden met de pil. ik had ze in mn agenda opgeschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja volgens mij wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, in principe wel. Het is nooit precies te voorspellen wanneer de pil in combinatie met andere medicijnen zijn werk niet goed kan doen, en daarom moet je bij alle medicijnen maar ZEKER bij antibiotica in elk geval die periode extra voorbehoedmiddelen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, mijn huisarts zegt dat ze het wel zeggen bij wijze van 'zekere voor het onzekere'
Het is vaak niet zozeer dat de pil een echte wisselwerking heeft met de antibiotica (zowel, dan staat het expliciet in de bijsluiter onder wisselwerkingen) maar wel dat je van de meeste antibiotica risico hebt op diarree of misselijkheid. Bij diarree of braken is de pil onveilig, zodoende.
MAAR!!!!! Ook al heb je geen diarree of hoef je niet te braken, wat is nu een maandje condooms gebruiken?! Dus, aan de antibiotica? Condooms gebruiken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee,
ik weet niet meer hoe de soort heet die ik pas kreeg. Was tegen keelontsteking. Die kon gewoon samen zonder pil. Heb het of een keer extra gevraagd bij apotheek, maar het kon echt geen kwaad.