Als je alle rode bloedcellen van een gemiddeld mens naast elkaar zou kunnen leggen , hoe vaak kun je dan rond de aarde met de hele lijn ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom wil je dat weten??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, wilde ik net ook vragen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, wat schiet je ermee op...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was een vraag op school. Bewustwording van hoeveel bloedcellen er nou eigenlijk in een menselijk lichaam zijn ;)
Steenuiltje
13 jaar geleden
Wij rekenden vroeger op school uit met hoeveel kroketten je de wereld rond kon komen ......
Hahaha! Dat zijn van die gekkigheden die je gewoon soms wilt weten, maar waar je niets mee kunt!
Lagen we slap van de lach :) heerlijk hoor pubertijd!

Het beste antwoord

Een rode bloedcel is tussen de 0,007 en 0,008 mm groot. Een mens heeft 30 x 10^12 rode bloedcellen.
Als je ze allemaal achter elkaar legt dan kom je op 225000
km uit.

De aarde heeft een omtrek van 40075 km.

Dus: 5,6 keer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

minder dan 1 keer, die cellen zijn nogal klein.