Wat te doen bij een chronische kaakontsteking zie uitleg

Ik heb een chronische kaakontsteking, de kaak chirurg heeft eerst mijn kies opengeboord daar heb ik een week meegelopen zodat het vuil eruit kon. Maar de bobbel aan de zijkant ging niet weg. Toen heeft hij mij tandvlees opengesneden maar na een week was het weer niet weg. Vervolgens heeft hij de kies en wortels getrokken, maar de bobbel blijft volgens hen duurt dat maanden voordat het echt weg gaat. Nu gaat hij in januari er een kroon opzetten. naar mijn mening idd zoals ik het gelezen heb is iets wat chronisch is een terug kerend probleem.? Ik heb het hem gevraagd maar hij doet er vaag over heeft iemand hier helaas ervaring mee. Ik zit er namelijk niet op te wachten dat als de brug erzit, de zelfde problemen te behouden.......

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Steenuiltje
13 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee. Wel adviseer ik je een second opinion bij een andere tandarts als je vindt dat je eigen tandarts niet duidelijk is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier ook geen ervaring, maar misschien kunnen ze je bij het Tandheelkundig Informatiepunt verder helpen:
http://www.tandartsplein.nl/dossiers/informatie/tandheelkundig-informatie-punt-%28tip%29.html

Het beste antwoord

Ik heb een dergelijk iets gehad, eerst een aantal wortelkanaalbehandelingen, en de ontsteking ging niet weg, toen een apex (wortelpuntbehandeling) en de ontsteking was nog niet weg. Uiteindelijk is de kies getrokken en toen duurde het inderdaad nog een hele tijd voordat het weer rustig was. Volgens de tandarts kwam dat door de fistel, ofwel die bobbel, dat is een soort gevormde afvoerkanaal voor de pus, die bij mij ook af en toe kapot knapte. Hij is nu verdwenen, maar het blijft een apart plekje.

Je kunt vragen of voordat de behandeling van de brug wordt ingezet, er nog een controlefoto gemaakt wordt. Daarop kunnen ze zien of er nog ontstekingsactiviteit is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ooit ook heb ik zoiets gehad ook vanalles aan gedaan maar nadat de verstandkiezen eruit zijn gehaald waren alle klachten weg, hopelijk gaat het bij jou ook over want het een pijnlijk iets,sterkte