Wat helpt tegen acne en meeeters? Ik heb er al jaren last van en het gaat gewoon niet over.

Ik ben inmiddels 30 jaar,en heb nog steeds last van acne.
Mijn gezicht is al zo toegetakeld dat ik later alleen maar littekens er van over houdt.
Ik heb al van alles geprobeerd van A t/m Z van natuurlijke tot chemische producten.
Ik was zelf in het ziekenhuis regelmatig ervoor in behandeling en had lichttherapie dit helpt ook niets.
Ook acnebehandeling in de kosmetikstudio helpt niets.
Aan mijn voeding kan het niet liggen,om ik drink alleen maar water en eet redelijk gezond en eet vegetarisch en als mogelijk heel vaak ook biologisch.
Ook heb ik geen voedingsallergie,dus ik weet echter niet waar het aan kan liggen.
Ik rook wel maar ik denk niet dat mijn huid allen maar van het roken er zo van kan uit zien om ik ken mensen die roken en leven en eten heel ongezond en hebben een huid hoe een baby.
Ik heb een soort acne onder de huid en op de huid,dus de acne en de meeeters zitten er op en er onder,en als ik met een wattenstaafje er op ga komt er allemaal altijd witte spul er uit het lijken wel dunne wormpjes,dus het zit wel veel etter onder de huid.
Ik heb het in de gezicht het ergst en ook op de rug bovenarmen en soms ook op de borst en soms aan de bovenbenen ook en in de oren en achter de oren.
Ik hoop dat hier iemand mij verder kan helpen om ik wordt er helemaal gek van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Kimath
13 jaar geleden
die witte wormpjes zijn gewoon mee eters. Maar ik snap dat het behoorlijk frustrerend is.

Het beste antwoord

Komt het niet door het hormoon testosteron?
Heb je daar al wel eens een behandeling voor gehad?
Er stond deze zaterdag een artikel over hardnekkige acne in het Brabants Dagblad. Misschien dat het deze week online komt. Anders is het wel op te vragen ergens. Ik kan de krant even niet vinden maar zal zoeken.
Er stonden wat middelen in waar ik nog nooit van gehoord heb.
Een van de dokters gaf aan dat de meeste mensen met acne verkeerd behandeld worden maar dat genezing bijna altijd mogelijk is.
Klote die acne. Kan alles goed verzieken. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je wel melk of melkproducten gebruikt zou je kunnen proberen om die een poosje weg te laten. Lees in dat geval bijgaand artikel eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Acne kan een rotkwaal zijn. Er wordt mij iets te gemakkelijk gezegd dat voeding geen invloed heeft. Geldt misschien voor sommige mensen maar zeker niet voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou dat is mischien een optie voor me, dat wordt wel moeilijk om ik ben al vegetarier,dan moet ik maar overstappen naar vegane voeding mischien krijg ik dan een betere huid.Op iedere geval bedankt voor je advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begrijp ik. Ik heb jarenlang vegetarisch gegeten en ik besef dat de overgang naar veganistisch zo mogelijk rigoureuzer is dan van omnivoor naar lacto-vegetarisch. Maar ik zou het toch een poosje proberen, alleen maar om te kijken wat het effect is. En ik ben natuurlijk ook wel een beetje nieuwsgierig...
Wow, moeilijk....
Ben je al aan de Diane-pil?
En een paar keer per week een klei-maskertje of een gezichtsstoombad? Ik neem aan dat je je gezicht het belangrijkst vindt om te behandelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te lezen heb je al aardig wat behandelingen gehad...misschien kun je een bloedonderzoek doen bij een huidarts, van daaruit kunnen ze vaak zien wat er loos is.

sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Acne lijkt me in ieder geval een proces van binnenuit. +1