Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik sta niet ziekgemeld en heb geen klachten maar mag niet aan de slag van mijn werkgever o.b.v. negatieve uitslag arbeidsdeskundig onderzoek?

Toegevoegd na 7 minuten:
Mag/kan dit?? Wat kan ik doen om weer mijn "oude" werkzaamheden uit te voeren

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
622
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is je vraag?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
misschien iets meer info. Wat voor werk doe je? Wat voor onderzoek was dat? Wat was de uitslag van dat onderzoek?
Persoonlijk denk ik dat als uit onderzoek is voortgekomen dat bepaald werk niet meer uitgevoerd mag worden dat men zich daaraan moet houden. Dat je daardoor thuis zit is weer iets heel anders. Ik denk dat jouw werkgever je dan maar aangepast werk moet laten doen.
Maar er is net te weinig informatie om dat als deugdelijk antwoord neer te zetten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je het niet eens met de uitslag van een medische keuring, ongeacht welke, dan kun je bij het UWV een medische (her)keuring aanvragen. Dit kan vrijwillig, dat kun je zelf aanvragen, maar je werkgever kan dit ook voor je doen. Vorig jaar kostte de keuring dacht ik 50 euro, dus dit zal dit jaar nog rond dat bedrag liggen.
Informeer eens bij het UWV.

Toegevoegd na 1 minuut:
De werkgever mag het advies van de arbeidsdeskundige volgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding