Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het slijm wat in je mond komt, als je hebt gehoest, kan je dat beter weer doorslikken of uitspugen?

Toegevoegd na 32 minuten:
wat is gezonder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
58.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke, dan slik ik het gewoon door

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je slijm ophoest(zeker als het dik/taai slijm is) zou ik het toch liever uitspugen. Volgens mij blijft het, als je het doorslikt, in je keel kriebelen waardoor je weer moet hoesten...
Qua gezondheid maakt het niets uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dan spuug ik het gewoon uit, als er een wasbak in de buurt is

Andere antwoorden (5)

Het maakt niet uit voor je gezondheid, maar als je het idee vies vindt, dan kun je het beter uitspugen (als je daarvoor de gelegenheid hebt).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon doorslikken. Het zuur in je maag breekt de bacteriën wel af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slik rustig door. Uitspugen is ook zo onsmakelijk. Doen de voetballers altijd...

Het slijm is immers van eigen makelij. Het slijm komt uit je longen. Bij doorslikken gaat het naar de maag en wordt het via de normale route afgevoerd. Opgelost!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt voor JOUW gezondheid niets uit.
Eén maar: persoonlijk word ik spuugmisselijk van rochelende mensen op straat, en restanten rochels her en der. Dus voor de algemene gezondheid (en in elk geval de mijne): liever doorslikken ;p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij dat je dit beter uit kan spugen, er komt nl. slijm los wat eerst vast zat (waardoor je moest hoesten). Nu is dat slijm los, dus gooi het weg (spuug het uit), ben je dat alvast kwijt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding