Wat kan ik doen om mij te dwingen te slapen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tips om in slaap te komen: http://www.lerenslapen.nl/page/1625/inslapen-tips.html

Dwingen werkt niet, probeer schaapjes te tellen .

Liggen in bed en ogen dicht. Niet meer denken aan wat voor kleding je morgen aan moet of je huiswerk al af is. Gewoon gaan liggen. En geen redenen verzinnen om er nog uit te hoeven voordat de wekker gaat. Succes en weltrusten.

Slaappillen misschien. Wat beter is voor t slapen gaan iets ontspannends doen. Dus niet druk computeren ofzo. Lekker tv kijken of in bed tv kijken. Dan val je vanzelf in slaap.

rubberen hamer..

Ik doe weleens de volgende oefening, die uit de yoga afkomstig is: Je gaat je hele lichaam af en concentreert je daarbij uitsluitend op het lichaamsdeel dat aan de beurt is. Dus je begint bij je tenen, voelt of ze warm of koud aanvoelen, of er iets op drukt, etc. Dan voel je je enkels, je onderbenen, je knieën etc. Zo ga je je hele lichaam af. Neem de tijd voor alles en concentreer je zo veel mogelijk. Probeer steeds weer je gedachten terug te brengen naar waar je was. Het werkt ontspannend en vaak haal ik mijn buik niet eens...

Dat dwingen loslaten!!!

Als je echt niet kan slapen en je ligt te piekeren, ga dan even uit bed. Doe dan iets ontspannends. Drink een glas warme melk en ga daarna terug. Denk aan een lichaamsdeel. Klinkt raar, maar ik denk dan dat mijn voeten zwaar zijn. Herhaal dit een paar keer. Hiermee zorg je dat je contact maakt met je lichaam, zodat je, je gedachten niet bij andere dingen legt. Maar doe dit op een ontspannende manier. Verder helpt ook om het te accepteren. Okee ik slaap vanacht wat minder goed, we zien het morgen wel. Truste!

PC uitzetten is een begin...

Ik heb hier ook veel moeite mee maar, als ik in slaap wil vallen moet ik in ieder geval die ochtend daarvoor vroeg uit bed komen. en dan ook op de zondag want anders val ik pas heel laat in slaap en kom ik te laat voor school. daarna moet ik proberen niet te gaan computeren vlak voordat ik naar bed ga wat voor mij erg lastig is. misschien dat je je zelf herkend in dit verhaal en dat je hier wat aan heb.

De dokter beval mij ooit aan: "voor het slapen gaan een rustige lichaamsinspanning van een uurtje of zo. Neem een hond en laat die 's avonds laat uit." Maar ik houd niet van honden, dat middel is erger dan de kwaal. In plaats daarvan zet ik alle druktemakers (radio, tv) uit, en richt me op leuke dingen (etentjes bedenken, muziek downloaden).

Het belangrijkste is een goed slaap ritme, probeer twee weken lang om eenzelfde tijdstip naar bed te gaan. Na een tijd wordt dit gewenning en val je in slaap binnen no-time. Als je het doet zoals ik: tussen 11 - 3, dan wordt het een stuk lastiger. Het wordt nog lastiger als je je ergert aan het fijt dat als je nu niet slaapt, je nog maar 4 uur te gaan heb, etc. etc. Probeer dit inderdaad los te laten, ook al zijn dit maar woorden

Niet kunnen slapen heeft in mijn optiek voornamelijk te maken met dat je hoofd nog vol gedachten zit en je erover zit te malen. Je gedachten kun je onder controle krijgen als je gaat mediteren. Ook het malen kan je hiermee onder controle krijgen. Het malen is echter een keuze en die kun je stoppen. Dus voor het slapengaan mediteren zodat je hoofd helemaal leegt kan raken. Mocht dit na een kwartier nog niet gelukt zijn, dan zal je je gedachten moeten opschrijven om ze van je af te schrijven.

zoals hier al gezegd wordt is het dus belangrijk om rustig te worden, van te voren een douche nemen werkt trouwens wel beter dan een beker warme melk (dat heeft met warmte van binnen en buiten je lichaam te maken) denk dus aan iets leuks of gewoon simpel van de dag veel succes!!!

Misschien een glaasje wijn of iets anders (alcoholisch) voor het slapen gaan .... Als ik wat wijn op heb val ik als een roosje in slaap =)

niet teveel achter de pc daar krijg je minder snel slaap

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100