Wat doet een internist allemaal?

Omdat mijn huisarts het niet meer weet ga ik naar de internist. Wat doet zo iemand precies.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
24.4K

Het beste antwoord

Een internist is een medisch specialist, die vooral volwassenen behandelt. Het specialisme heet interne geneeskunde of inwendige geneeskunde. De internist houdt zich bezig met het voorkomen, diagnosticeren (= herkennen en benoemen) en behandelen van ziekten van de inwendige organen.
Deze omvatten nierziekten, allergische aandoeningen, bloedziekten, infectieziekten, maag-, darm- en leverziekten, stofwisselingsstoornissen, kanker, ziekten die met hormonen te maken hebben etc..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In gemakkelijke taal is een internist iemand die je binnenste- buiten wil zien. Afhankelijk van je klachten zal deze precies willen uitzoeken waar je klachten vandaan komen. Vaak wordt je daarna doorgestuurd naar de medisch specialist van het vakgebied waaraan je iets 'mankeert'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een internist is gespecialiseerd in het conservatief (zonder operatie) behandelen van de inwendige organen. Omdat het zo'n uitgebreid gebied is zijn er binnen de inwendige geneeskunde ook weer specialismen ontstaan zoals nefrologie (nierziekten) en MDL (maag-, darm- en leverziekten). Het resultaat van de diagnostiek kan natuurlijk wel zijn dat de internist een patiënt doorverwijst naar (meestal) een chirurg voor behandeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad een niet-snijdend specialisme
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal gaat die vlieger niet op, bijvoorbeeld bij biopsieën, die de internist wel zelf doet. Maar het grotere diagnostische snijwerk wordt ook dan door de chirurg gedaan.
Voornamelijk op het scherm van zijn PC kijken,wat allerhande onderzoeken hebben uitgewezen en je dat mededelen.