Stopweek maar geen bloed. Hoe kan dat?

Ik neem al maanden de pil.
En tussendoor de stopweek.
Nu heb ik zen stopweek maar pak al 4 dagen geen pil maar krijg geen bloed.
Hoe kan dit ?
Kan iemand me hiermee helpen?

een jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Als er geen eisprong meer plaatsvindt, kun je dus ook niet meer ongesteld worden. Wel lijkt en voelt het tijdens de stopweek alsof je ongesteld bent, maar het is een onttrekkingsbloeding, ook wel pseudo-menstruatie genoemd, maar het is geen échte menstruatie. Bij een echte menstruatie ruimt je lichaam de onbevruchte eicel namelijk op. Als jij de pil slikt is er geen eicel om op te ruimen, maar je ervaart wel ongesteldheidskrampen. Meestal verlies je ook wat bloed, maar dat hoeft niet altijd maar bij elke vrouw zo te zijn. Mocht je dus geen bloed verliezen in je stopweek, maar wel buikpijn hebben, dan is er geen reden tot zorg.
Ben jij aan de minipil? Meestal zorgt dat ervoor dat je geen bloed verliest tijdens je stopweek. De normale pil bevat namelijk twee hormonen, terwijl de minipil slechts één hormoon bevat: progestageen. Door het ontbreken van het hormoon oestrogeen, kunnen bloedingen vaker, minder vaak of soms zelfs helemaal wegblijven. Kortom, geen reden tot paniek.
een jaar geleden
Lisa29
een jaar geleden
Hey
Dankje voor je antwoord
Ik zit namelijk aan de pil weet ni is dat een mini pil ik neem noranelle 30 mg
fremar
een jaar geleden
- Noranelle is een anticonceptiepil en wordt gebruikt om zwangerschap te voorkomen. - Elke tablet bevat een kleine hoeveelheid van twee verschillende vrouwelijke hormonen: levonorgestrel en ethinylestradiol. - Anticonceptiepillen die twee hormonen bevatten, worden 'combinatie'-pillen genoemd.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik ben het met fremar eens. Wel wil ik nog even reageren op de zin "Bij een echte menstruatie ruimt je lichaam de onbevruchte eicel namelijk op." Een niet bevruchte eicel wordt in de eileider al opgenomen in het lichaam, menstruatie is alleen baarmoederslijmvlies dat je lichaam verlaat... Maar on topic: Er kunnen verschillende redenen zijn waarom er geen bloeding komt, variërend van stress tot aan een zwangerschap. In de meeste gevallen is er niks aan de hand en als je je echt zorgen maakt kun je het natuurlijk altijd voorleggen bij degene die het voorschrijft, zo iemand moet het ten slotte monitoren.