Autonomie betekent zelbeschikkingsrecht. Maar ook dat recht is aan grenzen gebonden, van haalbaarheid, van toelaatbaarheid, van betaalbaarheid. enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Autonoom ben je als je voor je beslissing niet afhankelijk van een ander bent.
De keuzevrijheid van een patiënt is van nature erg beperkt; zo kan je maar 1 nier afstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zelfbeschikkingsrecht is het uitgangspunt voor de rechten van de patiënt .Het komt alleen de patiënt toe te beschikken over zijn eigen leven.