Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

i.v.m. Baarmoeder problemen heb ik de afgelopen 10 jaar bij elkaar opgeteld denk ik 50 uitstrijkjes gehad. Mijn ervaring is dat een vrouw de eendebek onder de kraan warm maakt en een man doorgaans niet. Maar eerlijk gezegd voel je het verschil nauwelijks. Belangrijkste is dat je ontspannen bent (voor zover je kunt) en voor je het weet is het al voorbij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, die wordt eerst onder de warme kraan gehouden en dan pas ingebracht.

Een uitstrijkje valt reuze mee hoor. Doet geen pijn, alleen een beetje raar gevoel als die eendenbek wordt opgerekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het 1 keer gehad, en ik voelde geen kou door dat ding.
dus die zijn gewoon op normale temperatuur.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Doet men doorgaans wel. De warme kraan, met de hand verwarmen of een warmhoudkast, die de gynaecoloog van mijn vrouw ons vol trots toonde, zijn de methodes om een eendebekspeculum te verwarmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het staat zelfs in het protocol dat het speculum op een aangename temperatuur moet worden gebracht voordat hij gebruikt wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet iedere huisarts doet dat hoor.
Maar hoe stresseriger je bent, hoe meer je het voelt.
Probeer rustig buikademhaling te doen. En zeg gerust dat je nerveus bent. De arts zal dan een klein babbeltje met je houden en dan is het zo voorbij. Het duurt ongeveer een halve tot een hele minuut.

Wat wel voor de zekerheid handig is: doe een inlegkruisje in je onderbroek die dag. Soms is door het afschrapen van het slijm een ietsiepietsie bloed vrijgekomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding