Welke verzekeraars vergoeden lichttherapie of de huur of aanschaf van lichttherapie-apparaten?

Voor vermoeidheid of depressie, níet voor huidaandoeningen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Voor huid aandoening wordt het vaak wel vergoed maar ik denk niet in jou geval daar zijn ander behandelingen voor
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lichttherapie wordt wel gebruikt voor vermoeidheid en winterdepressie, en vaak ook door huisartsen voorgeschreven daarvoor.
ronron1212
13 jaar geleden
Klopt maar jij kunt naar een behandel plaats. mensen met een huidaandoening zijn vaak meer gebonden aan hun huis. Vooral als de huidaandoening ernstig is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schreef in mijn vraag ook niet alleen verhuur of verkoop van apparaten, maar ook lichttherapie zelf, dus ook op een behandelplaats.
ronron1212
13 jaar geleden
Als jou verzekeraar deze therapie niet vergoed ga dan eens naar de vergelijkingssite voor zorgverzekeringen en kijk het na. Ze zijn er volgens mij wel
Ik heb zelf vorig jaar zo'n lamp aangeschaft.
Mijn verzekeraar Ohra vergoedt in de aanvullende pakketten wel een gedeelte van de huur van zo'n lamp, maar niet de aankoop. Echter waren alle lampen al verhuurt bij de zorgwinkels bij mij in de buurt.
Via lichttherapiewinkel.nl heb ik voor zo'n 150 euro er toen maar 1 gekocht. Als je de factuur bewaart, kan je deze wel aftrekken van de belasting bij je aangifte, onder medische hulpmiddelen.
De lamp helpt mij enorm, maar voor de beste werking moet je vanaf oktober beginnen. Zelf heb ik de lamp vorig jaar december gekocht en er toch nog veel profijt van gehad! Dus zeker doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna alle verzekeraars doen dat, maar dan moet je wel het duurste pakket afsluiten. Kost je al snel een paar honderd euro per jaar.

Ik weet dat Agis het wel vergoedt, tot 600 euro per jaar. Je mag dan een lichtcabine huren bij Medizorg.
De premie voor dit pakket is ook pittig, dus je moet je afvragen of het dat wel waard is, want als je alleen om die vergoeding dat dure pakket aanschaft, ben je wel heel duur uit. Je kunt het dan beter zelf betalen....of op vakantie gaan ;)