Wat helpt bij ontstekingen van handen, vingers en knieën (door reuma)

gewrichts- en spiergel bijvoorbeeld?

Toegevoegd na 19 minuten:
en hoe denken jullie over gewrichts- en spier-gel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Laat je door de huisarts doorverwijzen naar een reumatoloog die kan precies zien wat je voor medicijnen nodig hebt .
Ga niet zelf aan de gang met hulpmiddeltjes omdat met die middeltjes bijna altijd hun doel voorbij schieten .
Wacht niet te lang met huisarts omdat de reuma en de ontstekingen de gewrichten aantasten .
En de pijn toeneemt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

een bezoek bij de huisarts die je de juiste receptuur voorschrijft, of vraag of hij naar jou toe kan gaan als je niet in staat bent om er zelf langs te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst moet je met dergelijke klachten altijd naar de huisarts, die je eventueel zal doorverwijzen naar een reumatoloog.
Mocht je hier al mee bezig zijn en zoek je iets aanvullends: er zijn pillen met rozenbottelextract op de markt die bijzondere resultaten bij reumapatiënten schijnen te boeken. Ik ken iemand die er heel veel baat bij heeft.
Maar: dit soort dingen moet je altijd alleen doen in overleg met de huisarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij dit soort kwalen is het heel belangrijk om goed naar je eigen lichaam luisteren en je leefstijl daaraan aan te passen. Ontstoken gewrichten dienen zoveel mogelijk ontzien te worden, daarom is het verstandig om regelmatig van houding te wisselen, zodat gewrichten zowel in een ruststand, als in een meer actieve stand komen. Wissel je perioden van rust en activiteit ook regelmatig af, en luister ook hierbij naar je eigen lichaam, want dit verschilt van persoon tot persoon, en ook van dag tot dag.

Zelf gebruik ik een warmtegel en ontstekingsremmers als het te vervelend wordt.

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik gebruik afwisselend Advil, daar zit Ibuprofen bij in en Midalgan extra warm, geven allebei iets verlichting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel giweda.
iemand adviseerde spiroflor van vsm.
ben jij daar mee bekend?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ook ooit geprobeerd maar ik merkte er niets van.
Kan zijn omdat het Homeopathisch is vaak moet je dat langer en vaker gebruiken en dat geduld heb ik dan weer niet.
TaiChi en QiGong hebben een positief effect op het lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga langs bij de huisarts, die verwijst je mogelijk door naar een reuma specialist. Er is goede ontstekingsremmende medicatie.
Hoe eerder er je bij bent hoe beter, ga niet eerst zelf aanmodderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf denkt dat het reuma is, bv. omdat je knobbels aan handen, voeten, en/of andere gewrichten krijgt, zou het ook nog jicht kunnen zijn.

Met het volgende dieet, kom je daar vanaf. Binnen enkele weken, dus het is de moeite waard om het te proberen,

Geen varkensvlees, chocola, koffie en alcohol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet roken ook aan het lijstje toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede tip! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft roken er niet veel mee te maken. Nee, het gaat echt om die dingen die je niet moet eten.
En als het jicht is, en wie weet ook bij beginnende reuma, het helpt heel erg goed. Het is even een paar weken moeilijk.
Maar als het een tijd weg is, kun je gericht weer een glaasje alcohol drinken enz.