ik heb al dagen tandpijn linksonder,tandvlees is dik hard bloed en doet pijn,tandarts wilt zenuw er niet uit,hoe kom ik van de pijn af?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat wil je tandarts er WEL aan doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niks, hij zegt blijven spoelen met mondwater, maar dat helpt maar even, pijn slaat uit op andere tanden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb ik al vaak gezegt hoor, beste is de zenuw eruit maja vind hij niet nodig, maar heb om de zoveel maanden pijn, wordt somsduizelig van de pijn, hen geen pijnstillers meer, morgen ff bellen, op hoop van zege
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eet jij wel gezond? Een gebrek aan vitamine C kan ook voor tandvlees ontstekingen zorgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
soms eet ik wel fruit,maar groeten lust ik niet, heb medicatie gekregen, daarna gaat hij zien wat er moet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie, dat dacht ik al;-)
Als jij geen groenten en te weinig fruit eet, dan zal medicatie ook niet zoveel helpen als je een ernstig vitaminegebrek hebt. Vertel je tandarts eens dat je geen groente en nauwelijks fruit eet en dus waarschijnlijk een vitamine C tekort hebt.
Waarschijnlijk is het raadsel voor hem dan ook snel opgelost en hoeft hij niet onnodig te experimenteren met andere behandelingen. Als je gezond wilt zijn en blijven zonder klachten zul je toch echt veel groente en fruit moeten eten. Nu is het je tandvlees, maar er zullen ongetwijfeld nog meer klachten bijkomen en je zult er niet oud mee worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij lust geen groente zeg je. Je kan ook dingen leren lusten door ze toch regelmatig te eten. Vroeger lustte ik nooit spruitjes. Toch at ik ze wel eens, maar dan met een sausje of appelmoes om de smaak wat te verbloemen.
Tegenwoordig lust ik ze zelfs zonder iets erbij!
Het is dus een kwestie van gewenning en oefening.
Doe er dus iets bij of overheen wat je WEL lekker vindt. Een beetje geraspte kaas vind ik zelf ook heerlijk over groente bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar komt niet door eten hoor, trouwens medicatie helpt hoor :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe weet je dat zo zeker? Je hebt dus zeer waarschijnlijk een vitaminetekort omdat je geen groente en nauwelijks fruit eet. Je zou de eerste zijn die daar geen tandvleesproblemen van krijgt. Je tanden kunnen er uiteindelijk zelfs van uitvallen. Je tandarts kan je hier vast meer over vertellen. Ik zou het dus zeker met hem bespreken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is dat dan voor medicatie? Pijnstiller? Ontstekingsremmer? Mondspoeling? Die medicatie helpt dus hooguit tijdelijk.

Antwoorden (1)

Ooh vreselijk ! Ik heb het ook gehad! Doet zoveel pijn dat ik er niet van kon slapen, nacht in nacht uit! Ik heb maar zoveel mogelijk geprobeerd, de tandarts deed er bij mij ook niets aan, maar dat kwam omdat mn tanden ruimte nodig hadden ofzo iets, tijdje geleden namelijk.
Wat bij mij hielp is een broodje eten of op een washandje(dat ik meestal onder de koude/warme kraan hield) bijten. Zo gaat de druk ervan af. Wat ook sterk hielp is er een plasticzakje met ijsklontjes erin ertegen aan houden. Dat kan op het tandvlees zelf maar ook op de buitenkant op de plek waar het pijn doet. Wat ook nog hielp is het gewoon masseren met een tandenborstel op het ritme waarbij je het minste pijn hebt. Elke keer gebruikte ik weer 1 van deze manieren, net wat op dat moment het pretigste aanvoelde. Uiteindeljjk ging het vanzf weg bij mij.

Ik weet niet wat de pijnoorzaak bij jou is(bij mij dus een ruimte tekort waarbij het pijn ging doen, wat ik voelde op mn tandvlees), maar ik hoop dat een paar van deze manieren helpen. Je kan het gewoon proberen ! Ik gebruikte het vaakst een washandje waar ik gewoon in zachtjes in ging bijten, om er dus de druk vanaf te halen! Ik hoop dat het werkt! Sterkte! En het gaat gewoon vanzelf over hoor als de tandarts er niks aan wilt doen :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mijn tandvlees is gewoon de hele tijd ontstoken weet niet wat het is, heb van alles geprobeerd,als ik mijn vinger op mijn tandvlees hou,voel ik kloppingen en stopt de pijn,maar zodra ik mijn vinger er vanaf hou doet het weer pijn, maar kan door mijn wijsheidstand komen,zit er vlak tegen, die zou er uit moeten, alleen ibuprofen 600 werkt bij mij voor de rest niks, nu valt de pijn mee dus ik kan wss slapen, morgen toch tandarts bellen,onderkaak ziet beetje dik en voelt hard aan