Tandvlees kapot gegaan door nerveus nagel bijten, maar nu twee maanden later nog steeds niet ''genezen''. Wat kan je er aan doen dat het terug groeit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Auw... Ga even langs de mondhygienist.. Die weet echt wat helpt.

Het beste antwoord

Even naar de Apotheek en daar een flesje
Corsodyl Mondspoeling 2mg/ml (200ml) halen
en dan ben je daar meestal weer gauw van af
is zonder recept te krijgen voor € 5,66
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voordat je bij de mondhygiënist geweest bent, 3 maal per dag goed, maar voorzichtig niet met te veel druk poetsen met een zachte borstel. Hierbij ook het tandvlees masseren.
Spoel je mond regelmatig met water, waar een half lepeltje zout per glas in is opgelost ( wel uitspuwen ). Denk ook aan gezonde voeding en eventueel een paar weken een multivitamine preparaat.