Zenuw beschadiging door wondjes in wang (door beugel) ??

ik heb een beugel en elke keer als ik wakker word, lijkt het wel of mijn wang geplakt is aan mijn beugel en heb een scheur of wondjes in mijn wang rechts en links, wat pijn doet. Door de beugel.

Omdat je wang beschadigd ofzo word Kunnen je zenuwen beschadigd worden? Of dat je niks meer kan voelen?

graag hulp of moet ik naar de dokter?

was/wax helpt niet want die slik ik per ongeluk door (als ik bv opeens ga eten dat ik het vergeet uit te halen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
2.5K

Antwoorden (2)

Doe dan eens was in voor 's nachts, veel meer oplossingen zijn er niet; je wang moet zich herstellen. Als je slotjes telkens tegen je wondjes aankomen gaat het niet gauw dicht. Als je de was even onder warm water houdt, kun je het makkelijk een vorm geven en op de slotjes plaatsen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zou wel kunnen dat er zenuwen zijn beschadigd, maar dat herstelt zich weer als je het even met rust laat (dus nietg dat het open wordt gehaald door je slotjes).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat gebeurd er als mijn zenuwen beschadigd zijn? en wat voel je? en hoe zou ik het met rust moeten laten? en tijdens het slapen doe ik liever geen was voor het inslikken dus hoe zou ik het moeten doen tijdens het slapen dan? en komende 2 dagen heb ik geen was omdat ik pas maandag was ga halen bij de ortho. Herstellen ze weer of is er iets onherstelbaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb jr wel eens was gebruikt in je slaP! Dan slik je doorXD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb was nog nooit in mijn slaap doorgeslikt, hoor? Als je 's nachts niet eet, blijft het normaal gewoon zitten mits je het er goed op doet.
Ik heb zelf ook een beugel gehad, op een gegeven moment had ik er geen last meer van. Ik weet niet precies hoe maar het ging bijna vanzelf. Nu de beugel eruit is, is mijn wang genezen en heb ik er niets aan over gehouden. Je kan het nog altijd navragen bij de Orthodontist.