Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom staat er geen houdbaarheidsdatum op tandpasta?

Het is immers toch niet eeuwig houdbaar (en ook geen jaren, of wel)?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
20.7K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
tandpasta blijft vele jaren prima houdbaar, weet ik uit ervaring

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Op de verpakking moet wel degelijk een houdbaarheidsdatum staan. Behalve wanneer het anders vermeld staat op de verpakking ("houdbaar tot" - "Ex") is de houdbaarheid van de pasta 3 jaar. Dit geldt voor een nog niet geopende verpakking. Na geopend te zijn, is de houdbaarheid van tandpasta minstens 3 maanden.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, dan mag jij mij vertellen waar. Heb hier meerdere soorten tandpasta staan, maar zie nergens een houdbaarheidsdatum op ;)
Ik heb op dit moment een tube sensodyne in mijn handen. Hier staat een plaatje op van een potje met een open dekseltje en dan 12.

Dit betekend dat een tube tandpasta na openen nog 12 maanden houdbaar is.

Of beter gezegd dat de fabrikant na die tijd niet meer kan garanderen dat het product nog goed is.

Volgens mij is dat de enige soort houdbaarheidsdatum die op dit soort producten staan. net als gezichtscreme en dergelijke.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
een houdbaarheidsdatum staat alleen op levensmiddelen, daarom zul je hem niet op tandpasta vinden.
op tandpasta staat wel zo'n geopend potje, hieraam kun je zien hoe lang je het na openen nog kunt gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding