Kan ik de extractie van mijn verstandskies, onder algehele narcose, in een ander ziekenhuis laten uitvoeren? (zie uitleg)

Ik moet al 2 jaar 4 verstandskiezen laten trekken maar het zit niet mee.

Eerder twee afspraken gehad met kaakchirurg in het ziekenhuis in mijn stad. 1e x samen met vriend gegaan, temazepam genomen: rende gillend weg.
2e x eerder gekomen met moeder en angstpillen op de poli, maar in de stoel op slag nuchter, en rende wéér weg. Ze wilde me niet meer helpen, alleen nog maar onder narcose. Dat laatste lijkt mij ook zeer verstandig.

Het klinkt misschien overdreven maar ik ben echt báng voor deze vrouw, zeer onvriendelijk en onprofessioneel, naar mijn inzien. Ik heb het zo gelaten en bedacht me dat ik de behandeling (onder narcose) beter kon inplannen na afronding van mijn studie. Dan kan ik ook (langer dan 2 dagen) vrij nemen van mijn werk.

Maar die excuses gaan niet meer op en stellen niets meer voor bij de pijn die ik nu heb. Natuurlijk heb ik nu een flinke ontsteking rechtsonder en is er in ons ziekenhuis pas over 3 maanden plaats. En moet ik opnieuw het traject door om überhaupt onder narcose te kunnen. Als dat dan toch moet:

1. Kan dat in een ander ziekenhuis?
2. Kan dat ook op korte(re) termijn?.. dan 'mijn eigen' ziekenhuis?

* Ik ben absoluut niet bang voor de tandarts, fijn is anders maar wat moet dat moet. Hoef dus geen doorverwijzing naar een of andere zielenknijper, bij voorbaat dank.

* Ik ben gigantisch goed verzekerd. Ik zou het dan ook onzin vinden om even 1200 euri's neer te lappen voor een zogenoemde narcose/angst tandarts, die je zelf moet betalen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1.3K

Antwoorden (2)

Je kunt het beste contact opnemen met je zorgverzekeraar,zij zijn er om je hierbij te helpen om op zoek te gaan naar een kaakchirurg waar je snel terecht kunt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben zelf bij een narcosetandarts geweest. De narcose werd helaas niet vergoed, maar kon ik gedeeltelijk via de belastingaangifte terugkrijgen. (ik weet niet of dit nog zo is). De behandeling (de kronen, de wortelkanaal etc.) zelf kreeg ik wel vergoed van mijn zorgverzekeraar.

Bij mij kostte de narcose ongeveer 700 euro voor 1,5 uur. Ik neem aan dat 4 kiezen trekken een stuk sneller gaat, dus dan is het ook goedkoper. Bel eens met een narcosetandarts en vraag een schatting van de prijs. Vraag meteen even wat de wachttijden zijn.

Ik heb een linkje naar de prijslijst toegevoegd, dan kun je zien hoeveel je ongeveer vergoed krijgt voor de behandeling. Ik zie in die lijst ook "verdoving door middel van een roesje" staan, misschien is dat een goede tussenoplossing voor je?