voor 2 dagen hoorde ik op radio Nostalgie dat er een middel bestaat dat de borsten bij vrouwen doet groeien, het zou een natuurlijk product zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen nogal wat reacties van mannen die het kennelijk worst zal wezen of een vrouw grote borsten heeft. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen hier kunnen niet eens even normaal doen,
Er word hier serieus bevraagt naar de naam van een product.
Niet hoe je borsten groter lijken,
Ook niet of het echt werkt alleen de naam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk heb je gelijk, Mitch. Maar ik lees soms onverhoopt ook die tenenkrullende advertenties over borstvergroting, doorkijkbrillen, ultieme eeltschaafjes en inlegkruisjes voor kunstgebitten waarvan ik me in den vrede afvraag op welke manier de volksgezondheid daarmee gediend is. Jij niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met Mitch eens, je kunt gewoon antwoord geven op de vraag.
Kimath
13 jaar geleden
Wat is nu precies je vraag? Leuk dat je even komt melden dat je dit op de radio hoorde.

Antwoorden (4)

Dat middel heet oestrogeen, het vrouwelijk geslachtshormoon. Het werkt echter alleen in de puberteit op de borstvorming.

Als je het bij mannen inspuit ontwikkelen ze ook borsten, dus het is een supermiddel.

Toegevoegd na 27 minuten:
Maar middelen op basis van oestrogeen mogen niet zomaar verkocht worden en omdat het een vrouwelijk hormoon is mag je die niet zomaar gebruiken.

Borstweefsel bestaat uit klierweefsel, vet en water. Het zou behoorlijk verontrustend zijn als er middelen zijn die zomaar weefsels doen groeien (buiten groeihormonen en geslachtshormonen). Je zou daar niet mee moeten experimenteren.

Maar je vraag is niet onzinnig, er wordt wel degelijk geadverteerd met natuurlijke middelen voor borstvergroting, zoals BreastGro. Ze werken echter niet.

Toegevoegd na 44 minuten:
Andere middelen zijn o.a. Surplus Clinical Breast grow. Het zijn natuurlijke middelen, vooral vetten. Ze zullen heus wel een beetje effect hebben, net zoals vochtinbrengers in de huid. De vraag is of je niet genept wordt door de prijs. fabrikanten van dergelijke middelen hebben de mond vol van wetenschappelijk significant bewezen, maar er zijn bij mij geen onafhankelijke en wetenschappelijk opgezette testen bekend (waar bijv. de ene helft het middel wel krijgt en het andere niet).

Toegevoegd na 46 minuten:
Ik lees bij Surplus bijvoorbeeld dat er sheabutter, shoreabutter, cocosvet, olijfolie en glycerine in zit. Dat zijn ingrediënten die ook in handcremes zitten.

Toegevoegd na 56 minuten:
NB. De borstvergrotende middelen op basis van natuurlijke middelen bevatten geen oestrogeen (mocht dat uit mijn antwoord lijken). Ik wilde er alleen mee aangeven dat hormonen wel kunnen zorgen dat borsten wat groter worden (zoals dat ook bij een zwangerschap gebeurd). De middelen die ik noem bevatten geen hormonen, hoogstens vetten en vochtinbrengende cremes.

Ik heb wat forums doorgespit en als je grote borsten hebt worden ze iets steviger, maar als je kleine hebt is het effect ook veel minder. En je moet het blijven slikken, anders is het effect weg. Neem verder de prijs en trek je conclusie!

Daarnaast denk ik dat je gewoon trots moet zijn op wie je bent en hoe je eruit ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, mannenborsten! Als je maar lang genoeg wacht... +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of oestrogeen slikt, dan hoef je niet zo lang te wachten. Hoe dacht je anders dat ze het bij geslachtsverandering deden ;o)
Helaas, deze producten zijn onzin! Het enige wat een beetje helpt is de anticonceptiepil slikken, je borstspieren trainen, maar vooral jezelf accepteren zoals je bent, met misschien wat kleinere borsten, maar bijvoorbeeld prachtige lange benen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwangerschap helpt, zij het tijdelijk.
Verder: niet in die praatjes trappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van al dit soort groeimiddeltjes groeit alleen maar de portemonnee van de fabrikant, en verder niets!