Hoe kan ik zorgen ik wat positiever ga dagdromen?

Ik dagdroom best wel veel en ook als ik gewoon in bed lig en wil gaan slapen, alleen de laatste tijd zijn mijn dagdromen alleen maar negatief, dat er iemand boos is of er iemand doodgaat en dan heb ik me hoofd hoe dat dan zal gaan lopen. Ik kan eigenlijk ook niks positiefs bedenken om over te dagdromen, er komt niks goeds in me op. Ik denk dat dit ook komt omdat het de laatste tijd niet echt goed gaat(zie me vorige vragen) en ik daardoor steeds zo negatief blijf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Probeer je te voeden met positieve energie! Kijk niet naar het Journaal op TV, en laat nieuwsberichten op de radio ook weg. Beter TV en radio en computer helemaal uit laten en gaan wandelen. Blijf bij klagende, mopperende mensen uit de buurt. Geniet van de natuur, het sprankje zon, lees een mooi boek of tijdschrift. Probeer even onbevangen te zijn en probeer zorgen opzij te zetten. Zet jezelf even in het zonnetje en laat anderen voor wat ze zijn. Jij gaat nu even voor!

Toegevoegd na 3 minuten:
...Oh ja, laat je handy lekker thuis en zet 'm uit! Niemand hoeft te weten waar je bent of waar je mee bezig bent. Gewoon even tijd voor jezelf nemen. Ga eens wat geks doen, iets wat je leuk vindt! Geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens verder te fantaseren over een positief boek of een mooie film. Denk eens na over waar jij blij van wordt en dagdroom daar dan over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het te doen.

Dat wil zeggen, dat als je het negatieve herkent, dat je die dan stop gaat zitten. Dat kan heel eenvoudig door te zeggen: stop! En dan ga je diezelfde gedachten ombuigen tot iets positiefs.

Misschien kan je wat voorbeelden, zodat ik je kan helpen ze om te buigen naar iets positiefs.