Hoe kan je het beste omgaan met: als je erg veel moet HOESTEN?

Toegevoegd na 38 minuten:
O, ik was afgelopen maandag al bij de dokter voor wat anders, maar die heeft ook even mijn longen geluisterd. Daar was niets mis mee. En pillen wilde zij me nog niet geven.
Het hoorde bij het ziektebeeld wat er heerste, en het zou wel twee weken duren voordat ik me weer normaal voelde en dan nog twee weken waarbij het hoesten door kon gaan. Ben nu 1,5 week vanaf het begin.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (8)

Naar een dokter gaan lijkt mij zinvol.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de huisarts en kijk naar wat de oorzaak van het hoesten kan zijn. Getracht moet uiteraard, om de oorzaak weg te nemen.

Hoestprikkel kan onderdrukt worden met medicijnen, bijv codeïne. Hierdoor komt het lichaam weer even tot rust en kan zich herstellen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn heftige pilletjes, maar werken wel. alleen gebruiken als er geen andere oplossingen aan te dragen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uiteraard gebruiken als het voorgeschreven is door de huisarts!
met het met bart eens, maar wat ook wil helpen is wat toco tholin op een suikerklontje doen of honing.
dit zolang mogelijk in je mond houden.

ps, als het lang aanhoudt, wel naar de arts gaan hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem vooral geen hoestsiroop; het spul doet zijn naam eer aan je gaat er vreselijk van hoesten.
Kleine sterke dropjes (potter of Läkerol) zijn beter.
Af en toe een slokje van thee getrokken van zoethoutstengels is nog beter.
Zoethout en dus ook drop zijn bloeddruk verhogend maar voor een paar dagen kan dat wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kom ik weer aan met mijn beste middel tegen hoesten... neem 4 appels , even wassen en dan ik een ovenschaal in de oven gaar maken.. als de appel gaar is dat zie je als de schil los laat, de appels even af laten koelen.. en dan nog warm eten...5 minuten later is je hoest weg..... probeer t maar

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.goeievraag.nl/vraag/naweeen-verkoudheid.96373
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nieuw voor mij...ga het ook eens proberen is altijd beter dan chemische medicijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het helpt echt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wat fuji appels in huis, lijkt me ook goed. Moeten het er echt 4 zijn?
20min op 180 graden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke zoete appel iis ervoor geschikt.. al heb je er 2 maakt niet uit ik zeg 4 mogen er meer ook zijn.. op 180 of 200 graden ..de tijd is meer afhankelijk van de grote van de appel.. maar zodra je ziet dat de schil gaat scheuren zijn ze gaar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg vroeger gewoon appelmoes van mijn ma, nog altijd favoriet als ik last van mijn keel heb, en ja het werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas, het had niet gewerkt voor mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was wel een LEKKER antwoord!!!
Ligt eraan wat voor hoest maar men zegt dat hoesten ook een aanwensel kan zijn/worden maar over het algemeen hoestsiroop, (homeopathisch)is het beste.

Een oud middeltje: op een 'laurierstokje' sabbelen de sappen schijnen erg goed te zijn tegen kriebelhoest.

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paracetamol met codeine. Dit werkt perfect tegen het hoesten. Dit is alleen op doktersrecept te krijgen. Dus na het weekeind pas te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet hoesten, want daarmee irriteer je je luchtwegen waardoor je juist gaat hoesten. Dat klinkt misschien wat banaal maar als je met dat hoesten helemaal niets produceert kun je die prikkel beter onderdrukken, al dan niet met hulpmiddelen.

Als je verder geen klachten hebt, zoals koorts, benauwdheid etc. dan kun je aan de huisarts een middel vragen, zoals noscapine of codeïne. Als kruiden kun je stinkende gouwe, pepermunt of waterkers gebruiken en ook Drosera Complex van Vogel kan helpen. Let wel, dit alles alleen bij droge kriebelhoest.