werkt de e-smoker bij het stoppen met roken ?

ik zag in het krantje van kruitvat dat de e smoker nu maar 9.50 is. ipv 60 euro.
zou dat echt werken ?
ik wil graag stoppen maar dat mislukkt altijd.

is er iemand die ervaring met dat ding heeft? en is het stoppen met roken daardoor gelukt??

13 jaar geleden
3.2K
itsme
13 jaar geleden
reserveer maar vast het beste antwoord voor Marleen...
rebecca
13 jaar geleden
ik wacht het af itsmee, ik ben benieuwt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was dat niet een actie tot 22 november?
rebecca
13 jaar geleden
dat boekje is tot 5 dec, volgens mij staat er verder niks bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop in elk geval een betere dan dat, zelfs als-ie iets duurder is ; goedkoop is duurkoop, en goedkope sigaretten gaan sneller stuk en hebben duurdere vullingen. (Het zijn eigenlijk net printers).
Dit is een goede instapper : (en ook een veel betere sigaret)
http://www.wegwerpsigaret.com/index.php?option=com_contact&view=contact&id=1&Itemid=9
rebecca
13 jaar geleden
mijn man en ik hebben vanmorgen allebei de supersmoker gekocht en we roken nu al een heel stuk minder.
als mijn shag op is stop ik helemaal.
ik heb vullingen zonder nicotine dus kan zo lekker afbouwen. en alleen iets in je hand houden wat op een sigaret lijkt is voor mij al een heel stuk beter.
tis gewoon het idee.
als ik nu zin heb in een peuk pak ik eerst de supersmoker en dan vergeet ik nog dat ik zin had in een echte. dus ik denk dat het voor ons wel goed zal werken.

Het beste antwoord

Ik heb het gebruikt, en het heeft mij geholpen!!!

Naast je verslaving aan nicotine heb je door het roken ook een "orale fixatie"! Sterker nog na 3 dagen is je grootste drang naar nicotine al weg...

Maar het gedeelte van je orale fixatie is goed op te lossen door de supersmoker, niet alleen het roken maar ook de handelingen! Ik werk in de horeca waar de rookcultuur erg groot is, 's ochtends kopje koffie krantje sigaret, je kent het wel.

Het belangrijkste van stoppen is bij elke verslaving hetzelfde:

Je moet het zelf echt willen!

Ik heb na mijn beslissing nog een maand gerookt en alle min en plus punten genoteerd, mijn enige pluspunt wat stand hield was "rokers zijn gezelliger". Van mijn 20 sigaretten per dag smaakte er maar 3 echt lekker ( en dan vaak alleen de eerste 3 trekjes)! Ik was er dus klaar voor, en ik ben niet door de supersmoker gestopt maar het heeft wel geholpen!

Succes

En als je niet wil stoppen gaat een apparaatje, boek, pleisters, hypnose, medicijnen of accupunctuur niet helpen!!! Maar niet proberen ook niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Volgens mij zit je daarna vast aan die e-smoker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet er zat van.

Werken? Het gaat meer om het idee dat je denkt dat het niet meer hoeft door de e-smoker, daarom redt u het nog wel de eerste paar dagen...
Vervolgens begint u te twijfelen aan het product en begint u zelfs meer te roken dan voorheen.
U kunt echt niets anders doen dan zorgen dat uw lichaam ontwent aan de nicotine. Als stoppen met roken makkelijk was dan zou iedereen stoppen.

Tips:

1. Geef uw zelf een datum van: Daar ga ik nu echt op stoppen!
2. Vertel het door aan iedereen, vaak schaamt een mens zich om toe te geven dat die heeft gefaald. En als iemand vraagt of u rookt, dan zegt u trots: Ik ben geen roker.
3. Als u weer wilt roken, denk er dan even aan hoeveel moeite het in de eerste instantie kostte om te stoppen en hoelang u al bent gestopt.
Voor meer tips, pm me, ik heb er zat ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Stoppen met roken werkt alleen als je er echt voor gaat, je kan niet denken van: Oh, ik probeer het wel, anders een andere keer. Je moet het echt willen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er één gehad maar ik vond het helemaal niets. Maar ik heb ook op diverse forums gelezen dat mensen er heel tevreden over zijn en het hun echt geholpen heeft om te stoppen met roken.

Voor die 10 euro zou je het kunnen proberen, er zitten cartridges met zero nicotine, die kun je ook kopen (bij de sigarenwinkel) met light nicotine, normaal, zo zou je het ook af kunnen bouwen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een oud-collega van mij probeerde het ermee, en het lukte niet.
Ik denk dat stoppen met roken lukt als je er klaar voor bent, geheel los van welk hulpmiddel je eventueel gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, absoluut niet!

Wil je stoppen met roken, en kun je het niet op eigen gelegenheid, vraag dan hulp bij huisarts of apotheek!

De e-smoker is een ranzig ding dat geen enkel effect heeft op stoppen met roken!

Na aanschaf van een e-smoker zul je snel heimwee krijgen naar je vertrouwde sigaretten of shag merk, omdat de e-smoker een vieze smaak geeft!

Stoppen met roken bereik je door ook echt te stoppen, en niet opzoek te gaan naar alternatieven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De e-smoker is voor roken wat Buckler was voor alcohol vrije bier. Niet alleen ziet het er erg sneu uit (denk aan een wit ding ter grootte van een pen waarvan het puntje oplicht als je eraan zuigt), het werkt ook nog niet eens. Als het zou werken, zou het niet voor 9.50 ipv 60 euro bij de Kruidvat beschikbaar zijn maar met een recept bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is zo dat de e-peuk het je makkelijker maakt.
wel is het zo dat ie nicotine heeft, je kan ampullen kopen met nicotine sterktes.
een vriend van mij is helemaal verslaafd aan de e-peuk.
hij heeft zelfs een e-pijp, e-sigaar en wel honderd verschillende smaken vloeistof.
moet dat ding het ineens begeven, dan heeft hij tog een probleem, dus hij is gestopt met roken, maar verslaafd geworden aan elektrisch roken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben net drie weken gestopt met roken en hoewel ik ooit een e-smoker heb gekocht heb ik die niet gebruikt om af te kicken, want dan zit je nog nicotine te lurken.
Het beste helpt mij in het begin thee van echte zoethoutstengels (niet te veel van drinken als je last hebt van hoge bloeddruk, maar een beetje kan wel (heb zelf ook hoge bloeddruk)) en
een asbak met natte peuken om even aan te ruiken als je echt veel trek krijgt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 'm ook aangeschaft. (maar dan wel de dure versie!)

De eerste week leek het heel wat: Je blijft evengoed de 'echte' sigaret missen, maar je hebt tenminste iets tussen je vingers, en psychisch is het geruststellend dat je nog ergens aan mag blijven lurken, als het ware.

Na die week begon de zure chemische smaak van de e smoker me enorm tegen te staan.

En na twee weken ging het ding kapot: Teruggestuurd naar de fabrikant. Toen ik 'm na 'n maand weer terugkreeg, heb ik het weer geprobeerd met hetzelfde resultaat: Een week ok, een week met tegenzin en daarna weer kapot.

Kortom: Voor mij persoonlijk is het een teleurstelling geweest. Het heeft mij eigenlijk alleen maar meer doen verlangen naar een 'echte' sigaret.

Misschien dat het voor andere mensen wel werkt, maar ik heb er niks aan gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stoppen met roken moet je zelf echt willen én klaar voor zijn.

al die anti rook middelen werken misschien een klein beetje geestelijk, maar is toch meer om de vetpotten van stivoro en al die anti-rook brigades te spekken.

zelf rook ik ook en ook aantal keren gestopt met roken.
even zoveel er na weer begonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik zou willen weten:
Heeft je omgeving net zo veel last van zo'n nepsigaret als van een echte?

Zo niet, dan wil ik het wel eens proberen.
Nicotinepleisters en nicotinekauwtablettn helpen in ieder geval niet.

Maar wat ik er over lees, voorspelt niet veel goeds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
mikjn omgeving heeft er geen last van, iedereen rookt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je omgeving heeft er in principe geen last van (tenzij het ontzettende aanstellers zijn die al gaan hoesten als ze een wit stokje zien). Wat er uitkomt is feitelijk theaterrook, en die bestaat weer voornamelijk uit waterdamp. Maar dan in uitgesproken kleine hoeveelheden. Sterke smaken (drop, pepermunt, fruit, caramel etc) kun je wel ruiken als kamergenoot. Eventuele nicotine wordt door de damper al door het wangslijmvlies en eventueel inhaleren opgenomen, en aangezien het apparaat niet rookt als je niet trekt, komt er geen nicotine in de lucht. Verder zitten er geen schadelijke stoffen in.
Hoewel de elektrische sigaret eigenlijk bedoeld is als vervanging voor roken op plaatsen / tijden waar dat niet kan of mag of minder wenselijk is, wordt hij vanaf het begin al gebruikt als hulpmiddel bij het stoppen met roken.

Stoppen met roken zit natuurlijk grotendeels tussen je oren, en daarmee is dit hulpmiddel eigenlijk net zo goed als elk ander. Voordeel is dat je de nicotinebehoefte -als je daar last van hebt - stap voor stap kunt afbouwen tot nul, zodat je alleen de 'gewoonte' nog moet afleren. (Waarbij moet worden aangetekend dat de gewoonte nu net het moeilijkste is om mee te stoppen). Daarmee houdt het het midden tussen stoppen met nicotinevervangers (waaraan je heel eenvoudig verslaafd kunt raken trouwens) en stoppen met mechanische hulpmiddelen als zoethout, lollies of een balpen.

Ik ken uiteraard vanwege mijn bemoeienis in die wereld veel mensen die op die manier de esigaret gebruiken of gebruikten. Daar zijn mensen bij die inmiddels al twee jaar of langer nog uitsluitend elektrisch roken, maar ook mensen die na een korte periode e-roken hebben afgebouwd en helemaal zijn gestopt. Als hulpmiddel bij het stoppen voldoet het dus prima, en of je ook met e-roken stopt hangt ook af van je eigen wens daartoe en inzet.

Voor de volledige text verwijs ik naar de bron ; die is hier net iets teveel tekens.

Toegevoegd na 14 minuten:
Voor echt veel ervaringen (slechte, maar vooral ook veel goede) kun je het beste terecht op de diverse fora over elektrisch roken ; daar heb je meer aan dan het zeer vertekende beeld dat je in de antwoorden op deze vragen krijgt.

http://www.freesmokers.nl/forums/
http://www.esigaret.nl/forum/
http://e-roken.forumotion.com/
http://www.elektrisch-roken.com/

Ze hebben elk echt hun eigen community, dus even kijken waar je je het meeste thuisvoelt. De eerste twee zijn de meer informatieve fora, de laatste twee echte community-fora.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt wilt stoppen met roken moet je ook echt stoppen, lijkt mij. De e-smoker is een vervanging van de sigaret: het lijkt erop, maar dan zonder de schadelijke stoffen. Je zult dan echt moeten "afbouwen" en ook de e-smoker meer en meer laten liggen. Daarbij heb je ook nog een psychische verslaving. Je moet leren omgaan met die momenten waarin je "vroeger" altijd een sigaret nam.

Ik denk dat je meer kans hebt op succesvol stoppen als je je laat coachen. En daarbij is niet onbelangrijk de vraag waarom het de vorige keren niet lukte. Dat zijn nl. de valkuilen waar je deze keer niet in moet trappen.

Doe eens de een motivatietest: http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/Stoppen_met_roken/Waarom_wel_of_niet_stoppen_/Bent_u_een_tevreden_roker_/Index.aspx

Als je nl. niet (voldoende) gemotiveerd bent zal elke poging mislukken. Stoppen met roken is namelijk een niet te onderschatten onderneming waar je energie in moet steken en zeker moeilijke momenten zult hebben. Je zult alle hulp nodig hebben, zorg ervoor dat je die ook krijgt.

Hier een overzicht van de hulpmiddelen bij stoppen met roken: http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/Stoppen_met_roken/Wat_of_wie_helpt_u_/index.aspx

Heel veel succes, het is de moeite echt waard!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eingelijk moet je gewoon helemaal niks kopen, ik deed het ook en je bent er zo vanaf, ik begon op mn 13e en ben net 2 maand en 2 dagen gestopt, enige wat ik deed is niet meer kopen en NEE durven zeggen anders ben je een vieze schijterd