Normaal gesproken heb je een stopweek als je strip op is.
Na die stopweek begin je aan een nieuwe strip en begint het weer opnieuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de pil kan je zelf een beetje kiezen wanneer je ongesteld wil worden. Zo kan je regelen dat je tijdens je vakantie helemaal nergens last van hebt. Neem bijvoorbeeld gewoon je pil door. Als de ene strip op is, begin je 's anderendaags al met de volgende. Zonder pilpauze dus. Verder stop je wanneer het je past, het is pas op dat moment dat je je maandstonden zal krijgen.
Het doornemen van de pil is totaal onschadelijk, je mag zelfs tot 3 volledige strips achter elkaar nemen. Hou er natuurlijk wel rekening mee dat dan de kans groter wordt dat je tussenbloedingen krijgt. Daarom is het soms beter, als je lang genoeg op voorhand kan plannen uiteraard, om de maandstonden eventueel te vervroegen. Dit doe je dan het best door de vorige pilpauze in te korten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf neem ik altijd 2 strips en dan een stopweek, zo kan ik in de gaten houden of ik niet ineens zwanger zou zijn, en ben ik niet zo snel achter elkaar ongesteld. Ik vind dit zelf wel een fijne methode, het ligt er aan wat jij graag wilt, is niet echt een vaste regel voor.