ik ben in 2 maanden 8 kilo afgevallen ik heb het gevoel dat ik hier slapper van wordt zou dit kunnen en wat is er tegen te doen?

Ik heb er vooral last van als ik traploop en als ik een klein stukje moet lopen. Ik merk dat ik hierdoor vaak al helemaal buiten adem ben.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
fremar
8 jaar geleden
volg je een afslankprogramma?of hoe komt het dat je zo snel afvalt,als dit spontaan gebeurt zou het op een lichamelijk probleem kunnen wijzen.
Ritsuka
8 jaar geleden
ben je bewust afgevallen? of ben je spontaan 8 kilo kwijt?
als het het 2de is zou ik naar de huisarts gaan.
Ritsuka
8 jaar geleden
hoeveel eet je op een dag?
slaap je wel genoeg?
wat doe je aan sport?
Erna55
8 jaar geleden
Ben je " ongezond" aan het lijnen geweest ?
Heb je voldoende bewogen ?
Conditie kun je trainen door te sporten.
Ivana
8 jaar geleden
Grote hoeveelheden bewust afvallen moet je samen met een diëtiste doen. Je kunt slappe spieren krijgen als je verkeerd voedsel eet en te weinig sport. Een of twee kilo kan zonder begeleiding.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een oorzaak:
-Te weinig en slecht eten.
-Lichaam in wat ook wel "spaarstand" genoemd wordt, dit wordt mede veroorzaakt door in verhouding veel koolhydraten doordat bijna alle vetten geschrapt zijn.
-Vet blijft zitten waar het zit, spieren worden verteerd.
-gevolg: grote kans op jojo effect.
Ritsuka
8 jaar geleden
De meeste mensen gaan juist laag in koolhydraten zitten als ze af willen vallen. Maar laten we wachten wat @xxsanne te zeggen heeft, er zijn nu een aantal vragen gesteld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Door de Mirena, het spiraaltje was ik ook snel afgevallen, zomaar uit het niets, woog toen 50 kg, van de 75 kg dat ik meestal woog. Mirena eruit gehaald, door andere gezondheidsproblemen, zoals hartproblemen die het spiraaltje creëert en begin al weer wat meer aan te komen. Misschien gebruik je een spiraaltje of anticonceptie? Vraag eens bij je huisarts om advies. Of lees online op forums.

Antwoorden (1)

Is er een speciale reden dat je bent afgevallen?

Spieren wegen meer dan vet, dus het kan zijn dat je wat minder spierkracht hebt als je het idee hebt dat je geen 8 kilo aan vet bent verloren.

Wat je hier tegen kunt doen is gewoon sporten. Conditie opbouwen, en aan krachttraining doen.

Als je zo veel bent afgevallen door een dieet, let dan wel op je genoeg calorieën en voedingsstoffen binnen krijgt. Als je langere tijd dit niet doet dan voel je je ook slapper.