Ik weet niet of dit een serieuze vraag is
maar

petten zijn van die mode dingen die het moeilijker maken om mensen te ontkennen

Hoofddoeken daar in tegen hebben niks met mode te maken en moeten gedragen worden door het geloof. En Nederland stelt zich zelf op als een multicultureel land (heb ik op school geleerd :D)

Na ja de rest kan je zelf wel bedenken neem ik aan

Toegevoegd na 48 seconden:
ontkennen xD dat moet herkennen zijn natuurlijk:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Universele Rechten van de Mens, art. 18. Dat gaat over vrijheid van godsdienst. Daar hoort die hoofdoek vaak bij.

Een hoofddoek is vaak een verplichting, of door de ouders, of door de godsdienst.

Een pet is dat niet.

Veel mensen hebben geen bezwaar tegen het dragen van een hoofddoek maar vinden wel dat als een school een pet verbiedt, dat ze een hoofddoek, keppeltjes en tulbanden dan ook moet verbieden.

Maar het verschil met een pet is dat de leraar je gezicht niet goed kan zien, tenzij je hem achterstevoren opzet. Dus als je een pet die achterstevoren opgezet wordt verbiedt, dan moet je een hoofddoek eigenlijk ook verbieden.

Velen vinden dat hoofddoekjes wel mogen omdat Nederland een multiculturele samenleving is met vele verschillende geloven, en dat je deze ook mag uiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Petten worden vaker verboden omdat die niet voor een geloof gedragen worden. Hoofddoeken wel, en daarom mogen ze die vaak wel ophouden.
Ookal vind in het hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben het met je eens, als je een hoofddoek mag dragen op school voor je geloof, vind ik niet dat je een pet mag afschaffen
+1
Een hoofddoek heeft geen klep die voor de ogen zit, integendeel tot een pet die dat wel heeft. Verder is een pet geen godsdienstig of symbolisch iets, maar een mode-item. Verder wordt de hoofddoek iedere dag gedragen en een pet niet, die kun je wel even af doen