hoe komt het dat als je tegen je haar in gaat, dit stroef gaat, maar andersom niet?

Dus als je een pluk van je haar vastpakt, en je gaat vanaf je hoofdhuid naar het einde, glijdt je hand er gewoon over heen, maar als je er dan tegen in gaat, dus vanaf het einde van je haar naar je hoofdhuid, gaat dit ;stroef'. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

op de foto is goed te zien hoe de haarschubben lopen, als je tegen t haar in gaat ga je tegen de haar structuur in en dat voelt stroef...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je haar bestaat uit haarschubben die over elkaar liggen. Als je de ene kant opgaat met je hand duw je die schubben iets open waardoor het stroever gaat.