Kan je een biologische wekker zetten?

En dan bedoel ik dat je je bioklok (of hoe die mag heten, ik bedoel je 'innerlijke' klok) zo 'afstelt' dat je kan zeggen van: 'morgen wordt ik kwart over 7 wakker'?

Is hij(zij?) zo nauwkeurig? En kan een biologische klok je wakker maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou wel super cool zijn. Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga het in ieder geval proberen, kijken of ik morgen 2 minuutjes voor m'n wekker wakker kan worden. Als het mij zo in 1x lukt (hoef pas kwart over 8 op, dus geen regelmaat) moet het geen uitzondering zijn. We shall see.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha geprobeerd en mislukt. Toch gewekt door de 'echte' wekker. Volgens mij ligt het er ook aan hoe uitgerust je bent, als je al 'bijna klaar bent met slapen' wordt je sneller uit jezelf wakker dan als je 'vroeg' (ja ik vind kwart over acht vroeg) op moet

Het beste antwoord

works for me!

inderdaad is het wel belangrijk regelmaat te hebben in je leven maar het is me wel eens gelukt om op een andere tijd wakker te worden dan de gangbare tijd.
Heel precies geloof ik niet dat me gelukt is. Maar een heel uur is me zeker gelukt.
normaal bv 6:00 en toen 7:00 uur.
gewoon even inprenten in je gedachte..visualiseren die cijfers en dan 'zet' je je innerlijke wekker..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dat kan.

Ik leef al jaren zonder klok en sta altijd op hetzelfde tijdstip op. Ook in het weekend word ik altijd op hetzelfde tijdstip wakker.

Wanneer ik eerder op moet, dan gaat dat ook vanzelf. Soms zelfs zo nauwkeurig, dat ik een paar minuten voor die tijd wakker word.

Natuurlijk gebeurt het wel eens dat je langer blijft liggen omdat je je niet lekker voelt, maar doorgaans is de biologische klok zo ingesteld, dat je hersenen precies weten wanneer je wakker moet worden.

Dit is overigens wel ies van de laatste jaren, ik denk dat als je jong bent, dat het moeilijk is om zonder wekker op te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat een tijd gehad, zonder wekker op tijd wakker worden. Werd dan standaard om 07:00 wakker door de weeks. Het is wel handig dat je een strikte regelmaat in je leven hebt, althans dat gold voor mij. Dus zelfs in het weekend niet heel laat naar bed, anders zette ik toch de wekker maandagochtend. Ik spreek in verleden tijd omdat ik even mijn regelmaat kwijt ben door persoonlijke omstandigheden. Het is een kwestie van aanleren denk ik en hoe het brein precies werkt weet ik niet, maar nogmaals een goede regelmaat is wel belangrijk en dan is het echt mogelijk dagelijks zonder wekker op tijd wakker te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt jezelf wel trainen om op een vaste tijd wakker te worden. En als je 'morgen' iets bijzonders hebt kan het zijn dat je dan ook op de juiste tijd wakker wordt al is dat eerder - maar ik zou voor de zekerheid ook nog een uitwendige wekker zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Met je geest. Dan moet je wel jezelf kunnen vertrouwen en geloven.

Zeg maar tegen jezelf: morgen ben ik om x:xx uur wakker.
Pak die gedachte even heel goed vast en laat het dan helemaal los en ga slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals iedereen hier al zegt...dat kan.Als ik op een bepaald tijdstip op moet staan,word ik ook wakker.Niet dat ik dat zo plezierig vind hoor,want ook als ik niet op hoef te staan word ik wakker.En helaas voor mij...dan moet ik opstaan want ik kan niet zomaar in bed blijven liggen.