Hoe kan ik hier overheen komen?

Ik ben nu alleen thuis, en ik vind het echt doodeng!
Ik heb de tv wel aan, en nu zit ik op mn laptop, maar ik vind het echt doodeng 's avonds..!
Ik ben altijd bang voor inbrekers ofzo..
Vorige keer werd ik ook 2 keer gebeld en niemand zei wat..
Hoe kan ik hier overheen komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een knuppel of pistool (weet niet of pistool mag) in je huis nemen, ga ik ook later doen, gewoon effetjes een klein pistooltje kopen alleen maar om me te beschermen en me een veilig gevoel te geven :)

Het beste antwoord

Geloof me, het went.
Misschien helpt het om te chatten, zoek een leuke chatplek.
Toen ik jong was vond ik het ook vaak eng alleen thuis, dan deed ik juist alle deuren dicht en overal een lamp aan. Soms hielp het om de radio (of tv) aan te zetten, soms was ik dan juist bang dat ik het niet zou horen als er iets zou gebeuren.
Maar er is nooit ingebroken, gelukkig. En als ik wat hoorde was dat altijd de kat ;-)
Inmiddels heb ik nergens meer last van, dus ik hoop dat het bij jou ook over gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjee :-)

Andere antwoorden (4)

Hoi Ambertje,

1. Zorg dat alle ramen en deuren op slot zijn.
2. Zet de t.v. aan en kijk een gezellig programma.
3. Bel een vriendin en heb het samen over leuke dingen.
4. Vooral de angst uit je hoofd zetten!

Als de telefoon gaat en niemand zegt wat, gewoon ophangen en denken; die was verkeerd verbonden.

Doe een leuk spelletje op de computer, dat houdt je bezig.

Sterkte en geloof me, er gebeurt heus niks!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te denken dat de muren om je heen je veilig stellen. En door te denken dat niemand binnen kan komen zonder dat jij dat wilt. En misschien dat een inbraakalarm je nog veiliger doet voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel :)
Inbrekers mijden de huizen waar ze geluid horen en licht zien. Houd dus desnoods het licht aan en zodra je wat hoort ga praten tegen een denkbeeldig persoon. Vind je het toch te spannend worden, bel dan iemand die je goed kent zodat je altijd met z'n tweeën bent.
En nog iets... probeer dit soort situaties in de toekomst te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die angst komt ergens vandaan, het is op een bepaald moment in je leven begonnen. Toen was je waarschijnlijk klein, maar nu ben je veel groter en kan je die gebeurtenis van toen in een ander kader gaan plaatsen. Maar, dan moet je wel terug durven gaan naar het moment van toen.

Hoe lang heb je dit al? Tot hoever gaat dit terug in jou verleden? misschien kan je die situatie eens beschrijven.