Hoelang duurt het ongeveer voordat leren schoenen helemaal zijn uitgelopen? En zijn er tips om dit 'proces'' te versnellen?

Ik heb dus over een maand een bruiloft en ik heb hiervoor nieuwe leren hakken gekocht. Ik vind het zonde om er al mee op straat te gaan, maar ik wil ook niet voor verassingen komen te staan op de dag zelf (blaren etc)
Ik loop er al wel zoveel mogelijk mee binnen om aan de schoenen te wennen en ze een beetje uit te lopen :)

* ingelopen bedoel ik natuurlijk :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je ingelopen bedoeld in plaats van uitgelopen.
Als schoenen uitgelopen zijn, dan zijn ze rijp voor de vuilnis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, sorry dat bedoelde ik inderdaad :)

Het beste antwoord

Kranten net gemaakt met water werkt net zo goed of draag ze thuis even met natte sportsokken zit niet lekker maar werkt ideaal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt bij de schoenmaker een spray kopen die je in de binnenkant van je schoenen moet spuiten. Daarna moet je ze meteen aantrekken en er een tijd op lopen. De schoenen rekken dan meteen uit naar de vorm van je voet. Heel simpel en werkt echt! Je moet alleen wel zeker zijn dat het echt leren schoenen zijn, anders werkt het weer niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tip: neem andere gemakkelijke schoenen mee als reserve om het feest toch leuk te houden als het pijn gaat doen.

Voor de rest is het moeilijk te zeggen. Als het die dag mooi en/of warm weer is dan kan je voet dikker zijn.

Zoals je het nu doet doe ik het zelf ook met inlopen.
Ik heb het ook wel eens op mijn werk gedaan.
Bij een schoenmaker kun je ze op laten rekken, maar dat zou ik niet doen. Ik heb het eens gedaan met lage schoenen die echt te smal waren en dan in de winter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natte kranten in je schoenen stoppen werkt voor mij prima!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een spray kun je de binnenkant van de schoen inspuiten, de kans dat na een tijdje lopen de schoeninderdaad iets is uitgerekt,maar het levert absoluut blaren op. Ga naar een schoenmaker en vertel je probleem hij zal vaststellen waar de knellingen zitten en maakt de schoen warm hierna wordt de schoen op de bekeken plekken machinaal opgerekt. Het helpt succes. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe een nachtje kranten gedrenkt in spiritus in de schoenen.
's ochtends meteen aantrekken, en er die dag op blijven lopen.
Rieneke1
14 jaar geleden
De schoenen worden ruimer als er een beetje spiritus in wordt gegoten. De schoenen met natte sokken dragen wil ook weleens helpen. Succes !!