Waarom nog geen donor???

Ik heb me een hele poos opgegeven voor donor maar nog steeds geen bericht terweil ik wel aan alle eisen voldeed

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je omschrijven wat je precies wil zeggen? Donor van bloed, van organen? En wat is een hele poos geleden, 1 maand, 6 maand, een jaar?

Antwoorden (2)

Als je je als orgaandonor hebt opgegeven : daar gaan ze pas wat mee doen als je overleden bent. Een kaartje op zak is meestal voldoende, maar er wordt in de regel ook met familie overlegd.

Als je je als bloeddonor hebt opgegeven : wellicht heb je een zeer veel voorkomende bloedgroep (bijv. A+) waardoor je inderdaad niet vaak wordt opgeroepen. Mensen met bijvoorbeeld bloedgroep O- zijn gegarandeerd elke drie maanden aan de beurt, AB ook wel. Je kunt als je echt vaker wilt doneren je wel opgeven als plasmadonor ; dat is bloedgroep-onafhankelijk (en daarvoor hebben ze dus liefst de minst zeldzame bloedgroepen) en kan maandelijks. Neem desnoods nog even contact op met de bloedbank.

Als je je hebt opgegeven als beenmergdonor : dan wordt je benaderd op het moment dat er behoefte is aan beenmerg van jouw type. Dat kan snel zijn, maar ook jaren en jaren duren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Eén geruststelling : als je GEEN donor zou kunnen zijn om welke reden dan ook (doordat er een ziekte in je bloed wordt aangetroffen) dan had je het gegarandeerd al wel gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij duurde het ongeveer ook best wel lang. Uuteindelijk zie je een brief in de bus liggen waarin staat een pasje dat je bent geregistreerd