als ik met een vriend(in) mee naar huis ga geef ik de ouders een hand en zeg dag menneer/mevrouw vaak word ik raar aangekeken ken doe ik iets fout?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee hoor, je doet het juist helemaal goed.

Er zijn alleen zoveel leeftijdsgenoten die het niet zo netjes doen dat sommige ouders even raar zullen opkijken dat er ook nog jongeren met goede manieren zijn. Maar dan zijn ze alleen maar positief verbaasd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Helemaal prima. Je laat zien dat je nog beschikt over goede manieren. Iets wat niet meer vanzelfsprekend is tegenwoordig.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Als jij je voorstelt aan haar ouders, dan is dat heel normaal. Maar als jij iedere keer wanneer je bij haar thuis komt de ouders een hand geeft en zegt "dag meneer, dag mevrouw", dan vind ik dat voor een jong persoon (volgens mij ben jij dat?), voor Nederlandse gewoontes wel een beetje overdreven.
In sommige landen wordt het wel gedaan ... ook al ontmoet je dagelijks dezelfde mensen, er wordt altijd handjegeschud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn verbaasd dat er nog beleefde jongelui bestaan. Dat is nl. een uitstervend soort.
13 jaar geleden
Je doet het geheel correct.
Als je iets wilt doen in de maatschappij later, moet je dit vooral handhaven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Respect dat je die ouders zo benaderd en je zult al gauw genoeg merken dat zij dat niet nodig vinden omdat ze dat zelf zeggen. Je doet het goed en laat het maar gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij doe je het precies zoals het hoort. Ik stel zelf dergelijke omgangsvormen heel erg op prijs om mee te beginnen, maar ik stel meestal al heel snel voor om elkaar informeler te bejegenen als ik de oudere, ontvangende of gelijkwaardige partij ben en de relatie wat langer lijkt te gaan duren dan een eenmalige ontmoeting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zijn er sowieso ook niet zoveel jonge mensen die 'meneer en mevrouw' zeggen tegenwoordig. Vroeger kenden wij de mensen van de leeftijd van onze ouders alleen bij de achternaam. Nu stellen volwassenen zich vaak aan kinderen/jongeren voor met hun complete voor- en achternaam. Veel kinderen noemen hun eigen ouders bij de voornaam. En de vrienden van de ouders worden ook bij de voornaam genoemd.
Dat ze vreemd opkijken als jij 'meneer/mevrouw' zegt is niet raar, want dat zijn ze niet gewend. Misschien voelen ze zich ineens wel OUD! ;-)

Hartstikke goed van je en gewoon volhouden hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikdoe dat ook zo. Heeft met opvoeding en respect te makenn het feit dat jij het wel doet en raar aangekeken word komt doordat het respect de laatste tijden ver te zoeken is. Je bent gewoon goed bezig. Dus dan heb ik respect voor jou en jouw ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet in ieder geval hoe het hoort!! Blijf vooral zo doorgaan, je zult er velen mee plezieren. En voor allen die het overdreven etc, vinden jammer dan, ik geniet van iemand die de etiquette regels kent en ze naleefd. Compliment aan je ouders die je zo opgevoed hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig zijn er nog jongeren met manieren. Je doet het prima en inderdaad is het voor ons ouders een verrassing als we zo iemand mogen tegenkomen. Kijken we een beetje verbaasd dan weet je dat dit alleen maar een positieve reactie is op het feit dat we nog een jongere tegenkomen met manieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent een welopgevoede jongeling die nog uit een deftige familie komt. wss heb je ouders die jou dit hebben ingegeven met de .....en jij vond dat zo mooi dat jij jezelf hebt gespiegeld aan hun goede gewoontes en dit doodleuk overnam als zijnde jouw gewoonte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoef je niet deftig voor te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
komt toch beter over dan een "yuppie" die denkt dat hij "de man" is die alles mag en niksqe moet gezegd worden, zo ken ik er alwel enkele