Ik krijg mijn voorhuid niet goed over mijn eikel, ik durf het ook niet al te goed te proberen omdat ik bang ben dat er iets scheurt, wat hier aan doen

(ik ben een jongen van 15 jaar)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (5)

Ga naar de dokter.

Misschien moet je wel gewoon besneden worden.

Is niks erg aan, is zelfs best makkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de voorhuid te strak zit zou ik als ik jou was er niet teveel aan gaan liggen sjorren...
je kan als je in bad zit voorzichtig proberen maar als het niet lukt, kan je beter een afspraak maken bij een uroloog..vaak is het met een kleine ingreep opgelost..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt met babyolie heel voorzichtig het velletje en de vrijkomende eikel inmasseren, waardoor verklevingen steeds verder loslaten. Dit proces kan enige sessies en tijd vergen, forceer niets maar wees ook niet al te bang, anders krijg je de verklevingen niet los.
Daarna heel goed schoonhouden.
Je eikel blijft in het begin erg gevoelig, dat normaliseert in de tijd.
Succes.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik zie net dat tijdens mijn antwoorden je verwijzingen hebt gekregen naar uroloog etc.
Dat is echter zelden nodig.
Besnijden zou alleen nodig zijn als het velletje niet zo ver uit te rekken zou zijn dat je hem op den duur niet over de eikel zou kunnen krijgen.
Daarom is de babyolie zo belangrijk, deze maakt de huid maar ook de verkleving soepel en los.
Je moet er alleen de tijd voor nemen en het niet in een keer forceren , 2 a 3 sessies is normaal.
Alleen als er ontstekingen zijn , of wanneer je te ruw bent en scheurtjes op zou lopen is het ingrijpen van de arts nodig.
Is dat allemaal niet het geval, ga dan rustig door met het losmasseren en daarmee voorkom je medisch ingrijpen.
Deze methode is beproefd en werkt goed.
Daarna is goed schoonhouden zeer belangrijk (dagelijks wassen)

Toegevoegd na 3 uur:
Als vader heb ik mijn beide mannekes op jonge leeftijd voorzichtig onder de douche zelf langzaam het voorhuidje terug laten trekken, zodat ik zeker wist dat ze zichzelf geen pijn deden maar wel zelf voelden wat ze deden.
Daarna inderdaad even in de babyolie, omdat het kleine eikeltje totaal geen prikkels gewend was.
Eerlijk gezegd vind ik het de taak van de ouders jongetjes op jonge leeftijd op dit punt te verzorgen, misschien ligt hier wel een goede taak voor de vader.
Niet dat mijn vrouw niet zeer zorgzaam is maar bij kinderen van een jaar of 4-7 kan papa de zoons heel goed douchen (de dochters ook trouwens.)
Omdat ik echter medisch geschoold ben vond ik dat mijn taak en als jongens onder elkaar kun je met wat grapjes
de spanning weghalen en is dat ge-eikel zo gepiept.
Ook nadat het huidje terug kan moet je als ouder letten op de hygiene aldaar.
Dus moet je ook als ze al wat ouder zijn toezicht houden op de zelf zorg.
Helaas heeft de vraagsteller hier niet de juiste begeleiding in gehad of het niet toegelaten.
Dan is het voordeel dat je als vader wat onbeschroomder met je zoons om kan gaan, als je moeder begint te eikelen
kan dan misschien wat gemakkelijker verkeerd vallen of schaamte opwekken.
Niets van de aanvulling dient als beledigend te worden opgevat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou er niet aan trekken of proberen,
als je hem kapot trekt doet het meer pijn dan dat ze het weg snijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga er mee naar de dokter. Je loopt kans op een spaanse kraag als je je voorhuid alsnog over je eikel trekt; de voorhuid kan dan niet meer terug. And that ain't pretty.

Een arts kan je hier snel en redelijk probleemloos bij helpen.